Dæmonerne i os


4 år siden 3 kommentarer Digte ødelæggelse afmagt dystopi

3Dæmonerne i os
Han iagttager de skabninger, der kommer forbi. De er alle skabt i... [...]
Digte · ødelæggelse, afmagt, dystopi
4 år siden
3Den lille fugl
Den lille fugl svæver så smukt i vinden med et stærkt hjerte, der... [...]
Digte · livet, lykke, døden
4 år siden
6Den fremmede
Hun er en komplet fremmed. Jeg har kun snakket med hende i én aft... [...]
Digte · kærlighedslængsel, fremmede, glæde
4 år siden
1Når lyset slukkes
Det slår klik, og lyset slukkes. Mørket samles om hele dit væsen ... [...]
Digte · nattestemning, lyset, mørket
4 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Lukas Skov (f. 2001)
Han iagttager de skabninger, der kommer forbi. De er alle skabt i guds billede, siger de. Føler de gud? Burde man kunne føle gud?

Det eneste han føler, er dæmoner, der lige så langsomt fortære sjælen. Lucifer overtager magten. Der er kun negative signaler. Alle drømmene svinder væk.

Edderkoppen har lavet alt, hvad der er drømme og forhåbninger til tankespind. Sindstilstanden lammer hele kroppen udover de flakkende øjne, der ikke ser.

Tankerne flyver rundt som vinden. Nu er der en orkan af tanker i hovedet. Alt hvad der står, bliver revet fra hinanden. Orkanens øje kommer, og der er ikke andet end ruiner. Der er kun tomheden tilbage.

Den hvide jord, der engang byggede, spirede og konstruerede, rådner og formørkes. Den nye mørke jord næres af det, der engang var. I orkanens øje mærkes det.

Intet er tilbage. Ingen tanker, ingen følelser, ingen sjæl. Sjælen blev revet ud af sin celle, der virker som et slør. Skjuler alt. Den hvide jords fængsel nedrives, og alle de dæmoner, der er blevet tilbageholdt, slipper ud og næres af resterne fra en fortabt og ufuldendt sjæl.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 08/11-2019 09:29 af Lukas Skov og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 183 ord og lix-tallet er 30.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.