2Dig
En tsunami vælter ind over mig · Kommer som en stegepande · Slår mig ... [...]
Digte · kærlighedslængsel, forvirring
4 år siden
5Komfort
Varmen fylder en op · som en kop varm kakao på en kold vinterdag · La... [...]
Digte · digte, følelser
5 år siden
4Kærlighed
Tomgang der går som klokkeværk · Ensomheden æder en op som en sygdo... [...]
Digte · digte
5 år siden
2Fysik
Klokken er 14.05 · Det er torsdag og jeg sidder i fysiktimen. Det e... [...]
Blandede tekster · tanker, observation
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Ella Klansø (f. 2001)
Klokken er 14.05
Det er torsdag og jeg sidder i fysiktimen. Det er 4. Modul. Har lige haft idræt. Inden det matematik og samfundsfag.

Klokken er 14.26.
Min læres snakken går over hovedet på os alle 31 elever. Ingen viser interesse, ingen hører efter.
Den gratis faxekondis bobler er det eneste der holder mig vågen. Måden de bider i min mund, blidt og rart, den søde duft er tiltrækkende. Hollybaren er åbnet og jeg nyder den langsomt.

Klokken er 14.35.
Jeg har lige svaret på noget med tyngdeacceleration. Den er 9.82. Kattens miaven fylder lokalet. Alle griner, undtagen mig. Hvorfor gør vi dette?
Katten gider ikke komme frem på min skærm, det sker altid. Altid for mig, ingen andre.

Klokken er 14.48
Jeg keder mig. Har svaret på endnu er spørgsmål.
Hvorfor er folk i min klasse så dumme? Lad mig nu tage hjem. Se en dokumentar i stedet for dette pjat. Faxe kondien er tom. Har rykket over til Gajoler i stedet for hollybaren. De smager af salt lakrids.

Klokken er 15.07
Vi har lige haft pause. 5 minutter, dog ender det med at være 8 minutter. 25 minutter tilbage. 3/4 af timen er gået. Gået med lærens vrøvlen og snakken. Snakken om ingenting. Intet nyt, intet at lære.

Klokken er 15.19
Vi lærer om kodning. Det lærte jeg sidste år. Intet ny viden. Vi har fri snart. Jeg glæder mig, glæder mig til at få fri. Fri til at være glad og fri for dette sted. Bare i 15 timer, 15 timer inden jeg er tilbage i dette helvede. Tilbage i dette tomrum af ingen læring.
Forfatterbemærkninger
Blandede tanker i en yderst kedelig Fysik time, giver sikkert ikke så mega meget mening for andre end mig. Men i får den alligevel :)

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 24/03-2019 13:05 af Ella Klansø (ellaspony) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 275 ord og lix-tallet er 21.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.