2Fejlagtigt
Tænk hvis nu at det jeg gør er ubetydeligt og det er nok så sands... [...]
Digte · selverkendelse, irritation
4 år siden
5Ro på recept
Spidsen masser igennem krop · Pres fra finger helt op på nålens top... [...]
Digte · smerte, flygte
5 år siden
6Hos lægen
Hej dr. Doktor, siger jeg og du siger "Hej · velkommen til" · Doktor ... [...]
Digte · druk, skam, frygt
5 år siden
3Amøben
Først er det som du kender det bedst. Bare som når du kigger ud f... [...]
Digte · sindet, tvivl, stoffer
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Sif Brunemark (f. 1990)
Tænk hvis nu at det jeg gør er ubetydeligt og det er nok så sandsynligt
Det er åh så fint at være sublim.
Men jeg er lavet af lim og siger bare lutter rim
og det betyder ikke noget og det er ikke en gåde
bare ord på en snor, der snor sig og æder dig og klapper kaj -
på ryggen og myggen der stikker og tigger mig om at gøre noget anderledes jeg ikke kan gøre... noget ved, fordi verden er gået af led og selvstændighed kommer ingen ved, i vores tid.
Det er så let at taste rundt når man kan slette alt hvad for verden er ondt og hvis du har det lidt skidt tager jeg det tilbage i baglæns skridt.
Mon du så får det fedt og tænker at det er lige vidt om jeg så gør mig til, lige her eller lige der eller bare hvor det er bedst, at jeg er.
Så kan jeg være hist og her og netop der hvor det for godt befindende er bedst at jeg indfinder mig med at vær'.
Fra nytteetik er vi lige vidt, om det er mig som kommer ned med nakken eller andre som glatter nakken eller de trejde som er på Nakke eller den fjerde som ikke aner hvad der foregår, og alligevel formår at sige ting som var de ikke sager, men rene klager der bor og snor sig om benet som en klods, på trod af myte-miner og eksplosive miner og landede miner og blandede miner omkring mine piner.
Hvis du mener noget om det, så sig det som du vil og tag mig væk fra det, jeg ikke kan gøre noget ved

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 08/06-2019 12:07 af Sif Brunemark (S-n-if) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 282 ord og lix-tallet er 38.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.