Amøben


5 år siden 3 kommentarer Digte sindet tvivl stoffer

2Fejlagtigt
Tænk hvis nu at det jeg gør er ubetydeligt og det er nok så sands... [...]
Digte · selverkendelse, irritation
4 år siden
5Ro på recept
Spidsen masser igennem krop · Pres fra finger helt op på nålens top... [...]
Digte · smerte, flygte
4 år siden
6Hos lægen
Hej dr. Doktor, siger jeg og du siger "Hej · velkommen til" · Doktor ... [...]
Digte · druk, skam, frygt
4 år siden
3Amøben
Først er det som du kender det bedst. Bare som når du kigger ud f... [...]
Digte · sindet, tvivl, stoffer
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Sif Brunemark (f. 1990)
Først er det som du kender det bedst. Bare som når du kigger ud for næsen.
Så bliver det lidt mere som du kender det, bare som hvis du kigger helt snorre og lige ud for næsen.
Det er pulveriseret oprigtighed som smelter sammen imellem øjnene og tager det væk du synes var det grimme ved løgnene.
Det er så rart at du snakker som du har kært og lært en gang at du ikke kan.
Én gang til, det er skide skægt i slaraffen...[snif]...land,
nøj se der se hvor du kan, mand.
Hvem har sagt du ikke kunne, at du ikke måtte, at du ikke burde, dengang du ikke turde det.
Så skete der noget der ikke kunne være anderledes, noget der måtte være således, det tildeles
som en lille medalje til den ære for den faldne
Det er tilrettelagt med en smag af crack.
En lille amøbe bor nu med dig og har bygget et lille rum inden i dig. Den siger: "hej med dig" hver dag der går og æder alt det under dit hår.
Den hygge sig rigtig deroppe i dit hoved, og deler nu værelse med der hvor den der fornuft den boede.
Det er godt og vel alligevel, for huslejen splittes i det halve, om så på bekostning af hjernens andel.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 13/03-2019 08:56 af Sif Brunemark (S-n-if) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 219 ord og lix-tallet er 22.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.