3Et skævt eventyr
I en lille by levede der engang en mand, som havde fået kælenavne... [...]
Eventyr og fabler
2 måneder, 24 dage siden
1Magiens kraftfulde tryllestav
I et spil af tid og rum ændres vores liv, vævet af tråde, der væv... [...]
Blandede tekster
3 måneder, 6 dage siden
1Truslen mod det danske demokrati
Lad mig først slå fast med syvtommersøm, at jeg er imod enhver fo... [...]
Klummen
4 måneder, 18 dage siden
4Den sidste vals
I livets uforudsigelige teater, hvor skæbnen danser sin uforudsig... [...]
Blandede tekster
5 måneder, 13 dage siden

Puls: 14,1

Publiceret: 2
Afgivet: 1
Modtaget: 6
Helge Christensen (f. 1950)
Jeg er i slutningen af 60'erne og storryger. Jeg spiser næsten kun fed mad og er vild med søde sager, hvilket tydeligt fremgår af mit korpus.Til gengæld dyrker jeg overhovedet ingen motion. Men det er der til gengæld en masse andre, der gør.

Du kender dem helt sikkert. De mennesker, der ikke kan få nok motion og som du af og til møder som regel iført joggingtøj og høre telefoner. Jeg selv hælder nu til den opfattelse, at hvorfor løbe eller gå, når man har sin bil til at stå lige udenfor sin ejendom.

Som så ofte før mødte jeg forleden én af dem på en af de små gader i vort kvarter. En kvinde på omkring de 30.

Desværre løb hun ude på gaden, hvad jeg ikke forstod en pind af, da der på begge sider af gaden var rigeligt med fortov at løbe på.

Jeg kørte langsomt op på siden af hende, åbnede vinduet og anlagde min mest venlige mine.
"Hej. Det kan undre mig, at du løber herude på kørebanen. Ville det ikke være mere hensigtsmæssigt at løbe inde på fortovet?"

Hun standsede op, tog hørefiduserne ud og lod mig gentage mit spørgsmål.
"Nåh, det", svarede hun og fortsatte.
"Hvis jeg løber inde på fortovet, skal jeg op og ned af alle de kantstene, der er, når jeg møder en sidevej. Og det er så besværligt"

"Ok", svarede jeg og kørte videre, mens jeg tænkte:
"Det er nok mig, der er galt på den. Men jeg troede faktisk, at meningen med at jogge netop var at blive forpustet.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 02/07-2019 09:18 af Helge Christensen (bejser) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 263 ord og lix-tallet er 30.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.