3Et skævt eventyr
I en lille by levede der engang en mand, som havde fået kælenavne... [...]
Eventyr og fabler
2 måneder, 24 dage siden
1Magiens kraftfulde tryllestav
I et spil af tid og rum ændres vores liv, vævet af tråde, der væv... [...]
Blandede tekster
3 måneder, 7 dage siden
1Truslen mod det danske demokrati
Lad mig først slå fast med syvtommersøm, at jeg er imod enhver fo... [...]
Klummen
4 måneder, 18 dage siden
4Den sidste vals
I livets uforudsigelige teater, hvor skæbnen danser sin uforudsig... [...]
Blandede tekster
5 måneder, 13 dage siden

Puls: 14,0

Publiceret: 2
Afgivet: 1
Modtaget: 6
Helge Christensen (f. 1950)
Hvad nu, hvis der ikke er en Gud?
Hvad nu, hvis der ikke findes en altvidende, altfavnende, altelskende, kontrollerende og styrende kraft?
Hvad nu, hvis jeg aldrig dør. Hvis jeg fortsætter mit liv i andre universer og i andre dimensioner?
Hvad nu, hvis det kun er alle andre, der er bevidst om, at jeg er død?
Hvad nu, hvis alle dem, der tror, jeg er død også eksisterer i det andet univers og der er overbeviste om, at jeg stadig er levende?
Hvad nu, hvis alle eksisterende muligheder og udfald af alle eksisterende situationer findes i de andre utallige universer?
Ja, så giver det hele pludselig mening for mig.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 26/07-2019 10:19 af Helge Christensen (bejser) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 109 ord og lix-tallet er 32.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.