2Påske og faste
Vi var kommet hen i april måned, luften flimrede for varme. Den s... [...]
Blandede tekster
7 dage siden
1Indien Kashmir og Butan
Børnene og jeg rejste til Kashmir i to måneder i den varme tid, d... [...]
Livshistorier
15 dage siden
1Indien. 45 grader i skyggen og 41,2 i feber
Varmebølgen fortsatte ind i juli og august. Om morgenen kan man n... [...]
Livshistorier
25 dage siden
1Om at give af sine reserver
Vores gode venner familie Røsli, fra vores tid i Etiopien, har op... [...]
Blandede tekster
1 måned, 2 dage siden
2Indien liv og glade dage
Silvia var begyndt i en lokal børnehave et par timer om formiddag... [...]
Livshistorier
1 måned, 6 dage siden
1Israel Gaza konflikten
Hvis man vil forstå Israels konflikt med Gaza i dag, skal man ogs... [...]
Blandede tekster
1 måned, 11 dage siden

Puls: 59,1

Publiceret: 13
Afgivet: 31
Modtaget: 26
Inge Erhard (f. 1941)
Bogen Joel hører høre til de 12 mindre profeter, og det er antaget at Joel levede i begyndelsen af Israels dage. Teksten er ret vanskelig at forstå, fordi den dækker en periode over flere århundrede. Hoved emnet er Herrens sidste dage.

Joel kapitel 1 vers 2 og 3: Hør har noget lignende sket i dine dage.
Profetierne strækker sig over flere generationer.

Joel kapitel 1 vers 4 - 7: Beskrivelse af 4 typer af græshopper.
Der var græshopper i forskellige stadier, derfor må plagen have varet et godt stykke tid. Man må antage, at det var en alvorlig epidemi i landet i Joels dage.

Joel sammenligner græshopper epidemien - symbolsk med Herrens sidste dage.
Efeser brevet kapitel 6 vers 12: Hold stand mod djævelens snigløb.
Kampen er ikke mod kød og blod, men mod myndigheder og magter, mod verdensherskerne i dette mørke, mod ondskabens åndemagter i verdens rummet.
Vers 13: Tag derfor Guds fulde rustning på, for at i kan stå imod på den onde dag.
Vers 14: Spænd sandheden som bælte om lænden.
Vers 15: Ifør jer retfærdighed som brynje og sko på fødderne med fredsevangeliet.
Vers 16: Troens skold, hvormed du vil være i stand til at slukke alle de flammende pile.
Vers 17: Ifør dig frelsens hjelm, og åndens sværd som er Guds ord.

Hvis vi ikke er beskyttet af ovennævnte åndelige gaver, er der en chance for at falde fra i de sidste tider. Djævlen ved hans tid er kort, og vil gøre alt for at bedrage og forføre uvidende mennesker, som er blind til hvad der sker rundt om dem. Som troende i Kristus, skulle vi kunne følge med i hvad der i verden og være parat, når den tid kommer.

Matthew kapitel 24 vers 7: Nationer vil rejse sig imod nationer og kongeriger mod kongeriger, og der vil være jordskæld og hungersnød forskellige steder.
Vers 8: Alt dette er kun begyndelsen på veerne.
De grusomste og største katastrofer som denne verden nogensinde vil opleve, er de sidste 3,6 år, som dækker det meste af bogen Åbenbaringen.

Der er principper i Guds ord om, hvad der sker på denne jord og hvorfor.
Først syndede Adam og Eva. Fra et perfekt liv i harmoni med Gud, blev deres liv hårdt og trælsom, og døden havde fået fodhold i menneskeslægten.
Kain dræbte Abel på grund af jalousi. Gud synes bedst om Abels offergave, men afviste Kains, fordi han ikke gave sit bedste.
Gud er skaberen af alle og alting og skal derfor også anerkendes som sådan. Det næstbedste bliver ikke antaget, og derfor høster vi af og til, hvad vi sår.
Forfatterbemærkninger
Forsættelse følger.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 01/10-2019 19:47 af Inge Erhard (Inghard) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 435 ord og lix-tallet er 30.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.