1Israel i dag som i går
Jeremiah 31 - 31: Der kommer de dage, siger Herren, da jeg vil sl... [...]
Blandede tekster
11 dage siden
0Indien - ture ud i landet, afskedens time
Nu vidste vi med sikkerhed, at vores dage i Indien var talt. Vi o... [...]
Livshistorier
13 dage siden
1Indien - planer om fremtiden og et overfald
Planer om fremtiden · Efter jul og nytåret var over for anden gang,... [...]
Livshistorier
19 dage siden
2Påske og faste
Vi var kommet hen i april måned, luften flimrede for varme. Den s... [...]
Blandede tekster
28 dage siden
1Indien Kashmir og Butan
Børnene og jeg rejste til Kashmir i to måneder i den varme tid, d... [...]
Livshistorier
1 måned, 6 dage siden
1Indien. 45 grader i skyggen og 41,2 i feber
Varmebølgen fortsatte ind i juli og august. Om morgenen kan man n... [...]
Livshistorier
1 måned, 16 dage siden
1Om at give af sine reserver
Vores gode venner familie Røsli, fra vores tid i Etiopien, har op... [...]
Blandede tekster
1 måned, 23 dage siden
2Indien liv og glade dage
Silvia var begyndt i en lokal børnehave et par timer om formiddag... [...]
Livshistorier
1 måned, 27 dage siden

Puls: 51,8

Publiceret: 13
Afgivet: 29
Modtaget: 21
Inge Erhard (f. 1941)
Joel kapitel 2 vers 1 - 11. Invasion af Israel. Det anbefales at læse de følgende kapitler for bedre at forstå forklaringen til teksten.

Joel kapitel 2 vers 1 - 11. Invasion af Israel.
Ezekiel kapitel 38 vers 2. Gog og Magog betragtes som Rusland.
Vers 5: Persien - Iran. Put - Libyen.
Lande som i den nærmeste fremtid vil indtage Israel.

Vi kan i dag observere at disse lande allerede har indtaget deres stilling i henhold til profetier for flere århundrede siden. Tiden er nær.

Ezekiel kapitel 39 - Den tredje verdenskrig.
Vers 4: På Israels bjerge skal du falde du og alle dine tropper og de folkeslag der er sammen med dig. Jeg giver dig til føde til de vingede rovfugle og de vilde dyr.
På åben mark skal du falde. Jeg har talt: Siger Gud Herren.
Vers 12: Israel folk skal begrave deres fjender og rense landet for 7 måneder: Siger Herren.

Vers 25: Derfor siger Gud Herren: Nu vil jeg vende Jakobs skæbne og vise barmhjertighed mod Israels hus.
Vers 26: Deres skændsel og al den troløshed, de viste mig, skal de glemme, når de igen bor trygt i deres land, og ingen jager dem bort.
Vers 29: Jeg vil aldrig mere skjule mit ansigt for dem, for jeg udgyder min Ånd over Israels hus: Siger Gud Herren.

Mattæus kapitel 25 vers 11 - 12: Lignelsen om de 10 jomfruer.
Himmeriget ligner 10 jomfruer som gik ud for at møde brudgommen.
Da brudgommen endelig ankom, var kun 5 jomfruer klar til at komme med til brylluppet, fem ikke fordi de var ikke forberedt med nok olie i deres lamper.
Vers 12: Jesus svarer jomfruerne som ikke var parat: Sandelig siger jeg jer, jeg kender jer ikke. Der er her tale om ligegyldighed.

Mennesker som aldrig har hørt om evangeliet, søger noget overnaturligt og genkender noget evigt i skabelsen.
Rømer brevet kapitel 1 vers 20: For hans usynlige, væsen både hans evige kraft og guddommelighed, har kunnet ses siden verdens skabelse og kendes på hans gerninger. De har altså ingen undskyldning, for de kendte Gud, men alligevel ærede de ham ikke.

Før de sidste frygtelige dage på denne jord, vil Gud tage alle troende op
til en bryllupsfest med Jesus Kristus, som beskrevet i lignelsen om de 10 jomfruer. Mod slutningen af de omtalte 7 år, som Åbenbaringen beskriver, vil alle komme tilbage med Jesus Kristus og regere med ham på denne jord i 1000 år og derefter i al evighed

1 Korinther brev kapitel 15 vers 51: Se jeg siger jer en hemmelighed, vi skal ikke alle sove hen, men vi skal forvandles i et nu på et øjeblik ved den sidste basun, for basunen skal lyde, og de døde skal opstå som uforgængelige, og vi skal forvandles. For det forgængelige skal iføres uforgængelighed, og det udødelig skal iklædes udødelighed. Da vil det ord der er skrevet været opslugt: Døden er opslugt og besejret. Der vil først blive en opstandelse af de døde, derefter bliver vi forvandlet på et øjeblik.

Jesus var Gud og menneske i et - altså et nyt menneske. Vi kommer til at ligne ham i opstandelsen, sådan forklarer Paulus det. Vi vil leve og regere med ham i al evighed.
Forfatterbemærkninger
Fortsættelse følger.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 10/10-2019 10:39 af Inge Erhard (Inghard) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 538 ord og lix-tallet er 31.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.