Måske en dag


4 år siden 2 kommentarer Blandede tekster mod frygt

4112
Mindst 112 gange om dagen · tager mit hjerte elevatoren · op og ned i... [...]
Digte
2 år siden
3Jeg håber at se dig igen en dag
Mine gummistøvler sjapper i de brune blade · Kulden sniger sig ind ... [...]
Digte
3 år siden
2Søster
På et tidspunkt forsvandt du fra mig · Jeg kunne stadig se dig · Du v... [...]
Digte
3 år siden
4Barndommens verden
For enden af den lange vej med rækkehuse til alle sider. kunne ma... [...]
Livshistorier · barndomsgaden
3 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Silje Aleb (f. 1969)
Hver gang hun forsøgte at løfte sig højere, strække sig længere, fandt hun ud af, at der var grænser. Grænser som fastsatte, hvilke ord der kunne forlade hende. Grænser der forhindrede hende i at skrive frit. Grænser som på en eller anden måde definerede hende og ikke tillod hende selv at lukke op for sit belastede indre, på trods af den trang til at lade alting skille sig fra kroppen i mere eller mindre smukke udgydelser, som hun bar rundt på, og som var skyld i den rastløshed, der til stadighed fulgte hende.

På en måde handlede det måske mere om ikke at turde. Hvem havde bedt hende lade være. Hvem, som i hvem overhovedet, vidste noget om det, der rørte sig i hende. Hun vidste det dårligt selv. Hun havde aldrig sat ord på, men vidste alligevel, at det var en blanding af sødt, salt og syrligt. Af skønhed, smerte, grimhed, egoisme, kærlighed, tilgivelse, skam, fortrydelse, angst, kreativitet, bevægelse og fryd. Et liv.

Det ville være en befrielse at fortælle.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 27/10-2019 19:55 af Silje Aleb (Paletten) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 171 ord og lix-tallet er 33.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.