Støbeske


4 år siden 3 kommentarer Digte eksistens danmark forandring

3Støbeske
Der var engang en verden, · Og i den var der en planet kaldt jorden... [...]
Digte · eksistens, danmark, forandring
4 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Kenneth Rosenvinge (f. 1987)
Der var engang en verden,
Og i den var der en planet kaldt jorden,
I et lille land i det kolde norden.
Et sted fyldt med kasser,
Hvor vi går rundt og prøver om de passer.

Normen og standarden, er den kloge mands værktøj når han har den,
Og mindre værd for de frie der lever på farten.
Du skal være, du skal det og du skal gøre,
Hvordan vi skal leve vores liv, kommer vi rigeligt til at høre.
Ingen har en reel opskrift og fornuft handler nogle gange om Odds for fiasko og fejl,
Men nogle gange er de dårlige odds den rette vej, og så får vi vind i vores sejl.

Du skal gøre det du vil med dit liv, så længe det ikke rammer andre negativt, lev livet som DU vil, om det er med 10 børn og ludospil,
Dem der elsker en vil respektere, og dem der respektere en vil reflektere, og dem der reflektere vil eksistere.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 21/11-2019 12:40 af Kenneth Rosenvinge (Nattens Måneridder) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 162 ord og lix-tallet er 36.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.