Pust af ilt i Passionens liflige vrikken.ABzÅ status for omverdenslivsbilledet


4 år siden 1 kommentar Digte kærlighedspladder familiebånd mystik

2Den Medicinske Seers Zen Haiku
Dråberne opstår/ · ophobning skifter ansigt/ · vandskyl ler som håb
Digte · varme, universet, anderledes
4 dage siden
6De unge år hvor kameraet var unikt før mobi...
I en del år har jeg kaldt fotografi et arbejde for mig - også sel... [...]
Livshistorier · eftertanke
9 dage siden
4Forårsfrieri
Mine fødder vil betro sig til den kolde bølges essens · Havet står ... [...]
Digte · krop, eksistentiel, indre balance
22 dage siden
4Jeg er dit genbrug og din plan B
Du kommer gerne når jeg næsten er fortabt · Du samler mig op netop ... [...]
Digte · krise, håbløshed, gåde
1 måned siden
1Taktik tak til maskinskrivningsgudinden
Tak for taktik vinklen kære Jesus · Jeg overså den i alt for mange ... [...]
Digte · moral, identitetskonflikt, bøn
1 måned, 8 dage siden
1Madgilde på Saltaluokta Fjellstation i Sven...
Min kammerat sendte jeg hjem til Paris · fordi han ikke kunne lide ... [...]
Digte · ulykkelig kærlighed
1 måned, 19 dage siden
3Militant selvomsorg
Jeg skal lægge mig i aften i en perfekt redt seng · Jeg vil sætte l... [...]
Digte · magtudøvelse, smerte, fremtidshåb
1 måned, 23 dage siden
3ADHD sjælemøde haiku krydret med broderskab
Kampen var nær fald · Sammensat var tabets art · Rejste så en brik
Digte · loyalitet, overraskelse, fremtid
1 måned, 27 dage siden
1Salme om genfødelse på Novembervej
Min haltende fod husker selv den dør der spørg' · Den kom i klemme ... [...]
Aforismer og gruk · psykisk vold, forhåbninger, fortiden
2 måneder siden
1Hanssons fristelser skråstreg Efterårssalme...
Sidste stak tager stikket · Høet står som et mål af lykke · Den sidst... [...]
Digte · overraskelse, menneskeheden, tidens gang
2 måneder, 1 dag siden
1Shaolin reggae
Du har min Vibe Shake Kære Shaolin · Du har min ryg kære Shaolin · Je... [...]
Digte · skønhed, politisk krimi, nærhed
2 måneder, 9 dage siden

Puls: 92,7

Publiceret: 19
Afgivet: 87
Modtaget: 47
Niels Cenius (f. 1969)
Alt imens fremragende følelser af illusionær pop up fyrværkeri karakter nåes og mærkes under fremstillingen af virkelige dulmende drømmefabrikationer
er Alt og Alle omkring mig allerede på vej med indspil og benspænd der ændrer præmissen for mit eget spil

Bønner, hvad enten de er super brugsens haricot verts eller Maria Magdalenetilrettede opofrende intentioner, bliver ubønhørligt kasseret som værende upassende, udynamisk uegnede til den belastede business intervention...uha da, bvadr.

Citronmånen jeg prøvede at gøre tør over nogle uger oppe i vinduesCarmen, fordi jeg havde en drøm om den kunne fylde hende politiassistentens hul på en original måde hun ville finde sød og fræk nok til at lade selve spegepølsen komme til i det ene hul og squashen i det andet, ja ...citronmånen måtte glide ned i min depressions overspisnings skakt lige i løgne halsen blot to dage før assistenten og jeg skulle mødes til kaffe og videre dating. Så hun måtte nøjes med at jeg løftede op i maveskindet,der blafrer efter mit tres kilos vægttab, så hun kunne lange sværdkalorius en diskret hånd, uden at tage special operation handskerne af...de er dejligt ru, cigar, Mona Lewinsky, citat slut.

Døden kommer ikke fra Lybeck,men fra sindet, der bliver dødgjort af al den drænende mangel på dating, og dennes overraskelse og eksploderende bobler af champagne fra hendes særlige spyt i tungekyssene, spyttet der er som Riesling med ingefær efterfulgt af lakrids, noget der slet slet ikke er altfor meget.

Erigeret bliver du født, Erigeret går du mere og mere krumbøjet gennem livet, til erektion skall du blive.

Fandenfiseme.

Gryderne har forskellige ører ligesom mine stemmer der flår mit sind. Jeg dæmper nogle gange de indre ører gennem at vaske gryderne op, særligt deres håndtag der er som ører, påmonteret selve grydekarrets ansigt, maden får ansigt og karakter hvis kokken er god, gab. Men også Gnist.

Hahaha. Hihihi. Pisse storsindet, hvor sjovt, jeg brækker mig af hestegrin, af grin, af grin, af grin.

Ismand. Issyl. ISIS, vi skyder altså igen.

Ja er så stort et ord. I kirken, men ikke i kanen. Sagde sømanden. Han var perfekt for mig men tilspidset af stress og psykopatipres kunne jeg ikke klare askebægre. Og at han ofte ikke købte tomat, brød, en buket, en bøf, eller mælk for pengene fra pantflasker, der var alt vi havde de sidste dage, før den første hvor bistanden gik nemt ind på nem kontoen, med eller uden nem id, og vi ikke havde nogle penge. Der var askebægre på en pludselig måde som en grænse mellem os jeg ikke kunne se kærlighedens væsen gennem, og så det at han kunne finde på at købe vin for pantflasker og ikke mad. Han sværmede også til arm bøjninger som eneste motion. Klamt! Mit ja lød ellers så uforglemmeligt i kanen i mange måneder. Dybt i mig kom han og vækkede J-ordet. Idag er jeg afrydder på en restaurant der har ryge tilladelse stadigvæk og mit liv er generelt fyldt af askebægre.

Knust på forhånd går vi næste tidslige situations konstruktions regnskab med os i møde.

Det handler om lim,baby.
Lim.

Mor, du svigter mor, siger min datter, der en dag vil feje sin mor af tronen som den vigtigste kvinde i mit liv, drømmer hun.

Niels, nægt alt. Bare Nægt.

Operaen fik jeg ikke oplevet. Og det er en grov forglemmelse for da jeg kom helt med i sidste opløb til reality tv programmet den store bagedyst, og næsten blev udvalgt til at komme med i programmet, rørte jeg ved kvaliteterne nær The Source, livets Hendrix tyfonepicentersexoplysning, kompetencer der på en måde nåede højder kun opera kan indrammer og give forløsning for. Et vigtigt oprop,hvad enten man er i krig med sig selv eller tysktænkende tyrkere der tager alt fra os.

Pis med dig Niels, Nis pis.

Q. Hvor var 007 uden ham. I al fald ikke foran et kamera.

Røven tager jeg på mig selv. Det har jeg ikke folk til. Sådan er min B S form for mission, det er her jeg trækker grænsen. Se under "J".

Sået, høstet, gentjeneste eller nabodøden. Soulshock forude. De får helten på brødet, alt andet vinder han men går på arbejde gør han jo ikke og så skrider kællingen, hvad er det heltemodige ved det...Såret. Jeg er såret, lortemor, og du ved lillesøster så må føre kniven imod vores fars lem.

Tudekiks. Timing tilstunder trenden med tudetics.

Uh, at stikke den op i Maria. Den slags danner verdensreligioner. Eller fører til sømanden giver en sjælden omgang øl til baren.

V. Som ung var mit yndlingsord vemod. Senere vagina. Nu Venus.

X. Ja, jeg har kysset og kneppet med mange af mine x'er. Dengang var stofligheden blød og sanselig. Nu får jeg i mit x ø l i b a t alt mit lir fra smør,fedt,margarine, mayonnaise, blowjob på banan.

Y. Yderligtgående danskfødt fanatiker tilbyder fremmede kold kaffe. Ring bare.
Z. Zebra sagde kriminalforsorgen jeg var. Jeg håbede på prædikatet løve. Eller slange.

Æ. Æg. I dig, til morgen. Fristende at tage dig mens du sorger.

Ø. Ørige. Aleneuniverskulturnørd.

Å. Åse hed den slags piger min far og onkel kneppede. Han sagde til mig på dødslejet, at han ikke havde gidet spille den af for at gøre fallosfasen spændende på grund af en Mette eller en Rikke eller en Christina. Så han misundte mig ikke selvom jeg levede Dameven livet.Men en Grete og en Agnes tændte ham. En Eva Marie.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 08/12-2019 10:13 af Niels Cenius (Snowlion) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 905 ord og lix-tallet er 29.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.