3Da jeg valgte at leve
"Hvordan kan du altid smile og være positiv?" · Det kan jeg bestemt... [...]
Digte
4 år siden
9Kære depression
Unavngivet · Kære D · Du er alt i alt aldrig velkommen · Og jeg ønsker ... [...]
Digte
4 år siden

Puls: 4,4

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Rose Oline Bremsen (f. 2001)
Unavngivet

Kære D

Du er alt i alt aldrig velkommen
Og jeg ønsker dig ikke

Jeg kender ikke grunden til dit besøg
Og jeg kan ikke opfylde dit ønske og få dig til at forsvinde.
Hvor ville det være nemt hvis du kunne tale
Og dog, hvor ville jeg bare råbe af dig

Du er en stor tung hjelm der hviler over mit hoved
- mine øjne
- og mine læber

Du er den fysiske smerte, når du mishandler min krop
hovedpinen, sulten, den manglende appetit og stenen på mine skuldrer

Du er den psykiske smerte, når du mishandler mit sind
stressen, det lave selvværd, den lave selvtillid og du skaber had i mit sind spejlet mod mig selv.

Du er mest af alt det usagte.
Alle de følelser og tanker jeg ikke på nogen måde kan beskrive, det er frustrerende ikke at kunne skrive det ned, sort på hvidt, som på dette stykke papir.
Fortælle hvor du gør ondt, hvorfor du gør ondt, rense mit sår og sætte plaster på.

Men det kan jeg ikke. Jeg kan ikke beskrive dig.

Jeg kan ikke sætte ord på, hvad der foregår i mit hoved, det er som om jeg er blevet sindssyg og ind imellem gerne bare vil lukkes inde på P og have noget hjælp.

Jeg græder ikke, selvom jeg føler jeg skal.
Jeg føler at jeg ikke har dig, og på samme tid det modsatte. Du er her konstant, hvert sekund jeg er vågen. Sover du aldrig?
Enkelte gange har jeg oplevet det, men du vender blot tilbage stærkere.

Jeg er ikke trist, det er en fejl at tro. Jeg er alle de andre ting. Ting jeg ikke kan nævne - jeg vil gerne, der er bare ikke ord for det.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 11/01-2020 19:37 af Rose Oline Bremsen (Solsikkens stråler) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 292 ord og lix-tallet er 30.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.