Hævn


4 år siden 4 kommentarer Smilebåndet søskende hemmeligheder snydt

7Uoverensstemmelser
Holms og Olsens interessante uoverensstemmelser startede længe fø... [...]
Smilebåndet · arrogance, hovmod
3 måneder, 14 dage siden
7Skildpadden
Svend havde placeret sig i stuens luneste krog sammen med resten ... [...]
Smilebåndet · juleaften, chokolade, konsekvenser
4 måneder, 19 dage siden
7Overflødighedshornet
Ved juletid hørte underboen en nat ved 3-tiden, hvordan Louis snu... [...]
Smilebåndet · grådighed, pladsmangel, stædighed
10 måneder, 24 dage siden
2Fødselsdagen
Karen holdt sin 78-årige fødselsdag på en forårsdag med fuld sol ... [...]
Smilebåndet · grotesk, stemningsskift, enetaler
11 måneder, 24 dage siden

Puls: 15,3

Publiceret: 0
Afgivet: 8
Modtaget: 3
Lejsy Storm (f. 1955)
Storesøster på 13 år var træt af lillebrors evindelige roderi i hendes private gemmer. Især var den hemmelige dagbog et kært dokument, som skulle gemmes langt væk fra små brødres nysgerrige blikke. Den var anbragt i en æske med lås.

Nøglen gemte hun i en anden æske. Som indbygget alarm lukkede hun en forvirret flue ned i æsken, som utvivlsomt ville søge ud i verden, så snart der blev lindet på låget. Samtidig lagde hun en seddel sammen med dagbogen, hvorpå der stod: "HA! Victor, der blev du snydt, din lille mide!"

Hen under aften gik hun ind på sit værelse, og bag lukket dør, blev æsken og bogen med alle hemmelighederne fundet frem, klar til nye betroelser.

Efter få øjeblikke flænsede et skrig luften, og det lød afgjort ikke af denne verden. Døren blev flået op. Med skrækken malet i ansigtet skiftevis hvinede og snappede hun efter vejret, mens hun stampede i gulvet og var gået i affekt.

Far og mor røg ind på værelset og så, at i æskens ene hjørne sad en jagtedderkop på størrelse med en dværgpincher.

Mens storesøster fortsat skreg som pisket, bemærkede lillebror tørt, mens et diabolsk smil krusede munden: "Det var da underligt, hvordan sådan en krabat er kommet derned!"

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 25/03-2020 11:21 af Lejsy Storm og er kategoriseret under Smilebåndet.
Teksten er på 207 ord og lix-tallet er 33.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.