9Se mig før det er for sent
Jeg er intet særligt. · nogen kendis eller · vennernes ven. · Jeg er en... [...]
Digte · sårbarhed, tillid, liv
3 år siden
6Jeg er fucking ligeglad
Lige om lidt eksploderer jeg, · over jeres velmenene råd, · og forman... [...]
Digte · fucking, ligeglad, tomhed
3 år siden
4Familiefest
Mine elektriske, · udmattende indre rystelser, · med perspektiver på ... [...]
Digte · selvrefleksion, forstyrret, livet
3 år siden
6Giv den gas
Ja, drik da din gin, og fest igennem mens du bager dine økoflute ... [...]
Digte · lidenskab
3 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Jesper Burgdorff Johansen (f. 1975)
Når man, som sådan, ikke rigtig har udrettet det store, eller har gjort sig fortjent til alt muligt, eller sågar været heldig nok til at få lykken serveret på et sølvfad, så er det påfaldende hvor rodet og retningsløst halvdelen af livet ser ud, og man forundres måske over, hvorfor man ikke bare slår sig løs og lever og fejler og drikker vin, mens man kysser og elsker og beder og håber og smiler og tænker positivt og networker sig vej ind i de inderste cirkler af lykkelige mennesker, der deler ud af deres visdom og erfaringer, på plancher og til foredrag, mens de skriver bøger og lér - men sådan er jeg ikke for jeg er konstant usikker, tvivler og er slet ikke en mand i støbeforms forstand, og da slet ikke mig selv (som de beder om på tinder), en urokkelige støtte eller alfa-hannen, der leder og opretholder fred, orden og retfærdighed, nej, jeg er bare mig, en dreng der blev gammel og som nu er halvvejs, og milevidt fra målet, som jeg ikke ved hvor findes, mens jeg drikker kaffe, og ser på dig - og undrer mig.
Forfatterbemærkninger
Jeg har aldrig haft et kald, en tro eller en mission som kunne give livet mening. Misunder nok dem der har. Kan man købe én et sted?

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 15/04-2020 08:57 af Jesper Burgdorff Johansen (Agrippo) og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.