En eftermiddag i parken



2Herskerinden
Hun var ude at kører en tur i København · Han havde lige deltaget i... [...]
Rim og vers
3 år siden
3En eftermiddag i parken
Hun sansede at solen skinnede fra en skyfri himmel i den fredfyld... [...]
Rim og vers
3 år siden
2Soffi
Den evige kærlighed til Danmark · Hun har overlevet enhver monark · D... [...]
Rim og vers · vampyr, sagn
3 år siden
5Genie
Jeg er en Genie - En lampeånd. · Bare gnid på krabaten i din hånd. · ... [...]
Rim og vers · sjov, humor
3 år siden
227 dage efter
· Den uhyggelig og virkelige drøm får hans hjerte til at gøre et d... [...]
Rim og vers · fiktion, gyser
3 år siden

Puls: 3,2

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Claus Olsen (f. 1972)
Hun sansede at solen skinnede fra en skyfri himmel i den fredfyldte park.
Han er helt nøgen bortset fra en knælang frakke og brune sko fra Lemark.

Hun ser den høje herre længere fremme ad vejen bag en bred grøn busk.
Han har lange tynde stankelben og en kridhvid lille tyk mave med dusk.

Hun ser manden hoppe ud på vejen og åbne sin frakke med et kæmpe smil.
Han havde den opfattelse: At Guds gave til alle damer er hans store sølvpil!

Hun råber: Pas på mågerne, de elsker regnorme og bryder sammen af latter.
Han tænker: Hvor var klapsalven og jubelråbet? Han overhoved intet fatter.

Hun siger højt: Er det en Ostereje du har sat fast med et stykke klisterbånd?
Han kan slet ikke forstå det? Hun måtte havde set lillefingeren på min hånd!

Hun udbryder: Har den aldrig fået sol eller har du rullet den i hvid konfekt?
Han løfter i pungen og retter på kalorius. Nu skulle hun se den helt perfekt.

Hun observerer: Den ene kugle ligger ovenpå stangen. Gør det ikke ondt?
Han vrikker alt hvad han kan med underlivet og svinger den hurtigt rundt.

Hun siger: Jeg har set agurker som var vildere! Prøver du at gøre mig kåd?
Han kan ikke forstå det og har mest lyst til at bryde sammen i tårer og gråd.

Hun siger sødt: Det var bare for sjov. Jeg syndes du har en pæn og flot filur.
Han bliver meget glad og inviterede hende straks på middag og biografs tur.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 03/07-2020 13:12 af Claus Olsen (Clauso) og er kategoriseret under Rim og vers.
Teksten er på 253 ord og lix-tallet er 21.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.