2Livet i sekundet
Livet starter i sekundet og slutter i sekundet, men der i mellem ... [...]
Blandede tekster
3 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Ole Lund (f. 1958)
Livet starter i sekundet og slutter i sekundet, men der i mellem lever vi. Vi os, der tør drømme om livet, og kan vi drømme. Drømmen er fiktion eller er den virkelig. Vi mærker i sekundet, hvorfor vi er her. Vi mærker faren, øjeblikket, nuet, fordi vi kan og fordi tør. Men tør vi nok, og kan sekundet vare tiden ud. Vi stiller os ved afgrunden ved sekundets afslutning.

Fik vi set det vi ville, og er livet nu forbi. Var det et liv, der var godt, eller var det skidt. Tør vi sanse i sekundet, hvor det slutter. For det slutter, det slutter for os alle. Sekundet rinder ud, fordi tiden går og den stopper aldrig, fordi sådan er tiden.

Tiden er fantastisk, magisk og på samme tidspunkt skræmmende, for hvad nu hvis..Spørgsmålet vi stiller os på kanten af livet, hvis vi kan.

Måske vi tænker, måske vi handler, ihvertfald levede vi i sekundet.

Sekundet er slut, det er fordi, Et andet har taget over...Videre videre videre...
Forfatterbemærkninger
Et liv kan beskrives i sekundet og kun fantasien sætter sine grænser

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 03/09-2020 06:43 af Ole Lund (Akulund) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 170 ord og lix-tallet er 26.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.