Hvem er jeg?


3 år siden 2 kommentarer Kortprosa virkelighed drømme følelse

2Hvem er jeg?
Du kan ikke se mig, men du kan mærke mig. Jeg er usynlig, men ikk... [...]
Kortprosa · virkelighed, drømme, følelse
3 år siden
2Ikke Min...
Jeg ser mig rundt omkring · Forstiller mig at du er her · Men mærker ... [...]
Digte · alene, fortabt, kvinde
3 år siden
3Kræft
Glemmer aldrig den morgen · jeg vågnede · og du var blevet · til en del... [...]
Digte · håb, dødsangst, krisehåndtering
3 år siden
2Du er ikke væk...
Hele mit liv er sat på standby og det eneste mine tanker får frem... [...]
Kortprosa · himmel, familierelationer, kærlighedserklæring
3 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Christina H. Andersen (f. 1976)
Du kan ikke se mig, men du kan mærke mig. Jeg er usynlig, men ikke følelsesløs. Fylder hele din krop, men du kan ikke tage mig.
   Jeg er rød og varm, jeg bliver tit beskrevet på den samme måde af forskellige folk.

Men ingen har set mig. Ingen har fanget mig eller taget et billede af mig.

Alligevel kan jeg fylde dig helt ud, jeg kan bosætte mig i dig og drive dig til vanvid, på flere måder.
   Jeg kan styre dig, og du kan sjældent styre mig.

Når jeg kommer forbi er det tit på ubelejlige tidspunkter, det er ikke altid du er lige glad for min ankomst, men andre gange så fremmaner du mig selv.
   Jeg kan komme ud af det blå, men jeg også komme i løbet af mange år...

Du kan ikke bestille mig nogen steder, du kan ikke ringe efter mig eller skrive til mig. Selvom du tit ønsker mig, kan jeg ikke altid opfylde det.

Jeg kan opleves på flere måder, afhængig af hvem der oplever mig og hvornår.

Hvem er jeg?

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 01/10-2020 18:10 af Christina H. Andersen (Ekita) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 178 ord og lix-tallet er 21.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.