Blomsten i den grå bygning



2Kaffe - Sort
Kaffebaren ved havnen. Kaffebar, typisk. Burgermenuseddel samt sa... [...]
Kortprosa · fremmedgørelse
3 år siden
4Blomsten i den grå bygning
Et typisk betonbyggeri i udkanten. · Gråt på gråt med grå ornamente... [...]
Blandede tekster
3 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Rene Kim Frederiksen (f. 1976)
Et typisk betonbyggeri i udkanten.
Gråt på gråt med grå ornamentering.
Det regner. Det matcher meget godt til resten af stemningen på stedet.
Der er kun lys i et vindue i de mange lejligheder.

Ihhhh, jeg begyndt sq at græde.

En stilet herre sidder i et sort jakkesæt.
Man kan komme til skade på pressefolderne i både hans bukser, skjorte og jakke.
Hovedbeklædningen er Skaldet.
Man kan ikke se hans øjne, dog.
De er gemt bag mørke solbriller.
Lokalet lugter ellers hyggeligt. Diamentral modsætning til indretningen og manden i køkkenet.
Kaffen er ved at blive lavet.
Han kikker håbløst op.

Ved du hvor meget det krævede?
Jeg rystede ikke på hånden.
Nogensinde.
ALDRIG!

Han kikker fortabt ud af vinduet.
Trækker vejret dybt og sukker.

Nu skal jeg jo starte forfra.
Have en anden levevej.
Måske gartner!?

Hans udtalelse hænger ligesom i luften.
Han rejser sig.
Mander sig op.
Som en bokser der rejser sig efter et knockout.
Retter jakkesættet.
Tjekker at det sidder som det skal.
Han Tager en spraglet børne-vandkande fra sin plads og vander en enlig blomst der står på en smart glaspiedestal i hjørnet af køkkenet.

Jeg kan sq godt lide at tage hånd om planter. Meditativt, og meget nemmere end mennesker.

Da den er tom går han over til vasken. Tænder for vandet og fylder den.
Udover lyden af vandkanden der bliver fyldt, kan man høre en gruppe børn i børnehavealderen.
De render nedenfor lejligheden og leger en leg fra gammel tid.
Han stiller vandkanden på sin plads. Går over til vinduet. Kikker på børnene.
Han sænker skuldrene
siger tørt og trøsteløst:
Ja, det løb er ligesom kørt... Ikke med min historie.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 16/10-2020 20:46 af Rene Kim Frederiksen (Renekim) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 277 ord og lix-tallet er 25.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.