Frihedens fængsel


3 år siden 7 kommentarer Digte længsel manipulation lidenskab

7Frihedens fængsel
Jeg hoppede over, helt over. · Over på den anden sti, den jeg så på... [...]
Digte · længsel, manipulation, lidenskab
3 år siden
8Dødens udkårne
Døden er mig nær · Den følger mig gennem livet · Jeg er dens udkårne · ... [...]
Blandede tekster · død, livet, udkårne
4 år siden
4Frihedens seng
Jeg som hoppede over, · Over på den anden sti. · Er jeg nu fri? · Men H... [...]
Rim og vers · længsel
4 år siden
3Nætter
Jeg står med kærligheden · Midt i ærligheden. · Alligevel ser jeg med... [...]
Digte · skæbnevalg, virkelighed, savn
4 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Jasmin Hedensten (f. 2002)
Jeg hoppede over, helt over.

Over på den anden sti, den jeg så på med jalousi.
Men jeg vil hjem igen.

Hjem til de lange nætter, med skænderier, helt til solen skinner.
Hjem til endnu længere nætter, hvori kærligheden ligger.

Men jeg hoppede.
Kærligheden er mig nu kun et minde,
da Friheden vil have mig til at tie stille.
Ligge stille.
Forfatterbemærkninger
Dette er en forsættelse til Frihedens seng. Mit nuværende synspunkt på den sti, som jeg engang så på med lidenskab og længsel. Den er i dag blevet til mit nye fængsel.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 22/12-2020 01:07 af Jasmin Hedensten og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 61 ord og lix-tallet er 23.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.