1Israel i dag som i går
Jeremiah 31 - 31: Der kommer de dage, siger Herren, da jeg vil sl... [...]
Blandede tekster
16 dage siden
0Indien - ture ud i landet, afskedens time
Nu vidste vi med sikkerhed, at vores dage i Indien var talt. Vi o... [...]
Livshistorier
18 dage siden
1Indien - planer om fremtiden og et overfald
Planer om fremtiden · Efter jul og nytåret var over for anden gang,... [...]
Livshistorier
24 dage siden
2Påske og faste
Vi var kommet hen i april måned, luften flimrede for varme. Den s... [...]
Blandede tekster
1 måned, 3 dage siden
1Indien Kashmir og Butan
Børnene og jeg rejste til Kashmir i to måneder i den varme tid, d... [...]
Livshistorier
1 måned, 12 dage siden
1Indien. 45 grader i skyggen og 41,2 i feber
Varmebølgen fortsatte ind i juli og august. Om morgenen kan man n... [...]
Livshistorier
1 måned, 21 dage siden

Puls: 48,3

Publiceret: 12
Afgivet: 28
Modtaget: 19
Inge Erhard (f. 1941)
Da israelerne flygtede fra Egypten med Moses hjælp, skulle de først slagte et lam og smøre blodet over døren. Dødsenglen ville spare livet af de første fødte i de huse som havde blod over dør kammen. 2 Mosebog kapitel 12 vers 13.

Dette er en henvisning til det som skulle ske senere.
Jesus Kristus blev den første fødte af menneske slægten til at entre paradis. Ved opstandelsen åbnede mange grave sig og døde opstod og viste sig for folket 40 dage før de også blev taget op. Matthæus kapitel 27 vers 52 - 53.

Dermed var en dør åben for en falden menneske slægt, til evig liv, som det var ment til at være fra begyndelsen og som blev forstyrret af vores frie vilje i haven Eden.
1 Mosebog kapitel 3.

Der er tre viljer her på jorden Guds, menneskers og djævlens. Vi er født med en søgen til at genkender det evige.
Det afhænger af os, om vi vil modtage det eller ikke.
Lucifer og de faldne engle har denne erkendelse ikke mere. Gud har fjernet sin ånd fra dem, fordi de syndede og rebellerede imod ham ansigt til ansigt.
Esaja kapitel 14 vers 12.

Gud ønsker vi søger ham af fri vilje, derfor ser vi ham ikke. Han vil også, at vi modtager syndernes forladelse igennem Jesus Kristus og modtager hans ånd til at blive en overkommer i livet. Johannes evangeliet kapitel 3.

Påsken er en påmindelse om den første opstandelse og det evige liv som var og stadigvæk er gemt i Jesus blod.
Livet er i blodet siger det hele vejen igennem biblen.
Rømer brevet kapitel 2 vers 21 - 31.

Jesus blev født som menneske og kunne død fordi has mor var et menneske. Det evige liv blodet er og var fra Faderen.
Gud kan ikke død og derfor var han i stand til at opstå og redde menneskeslægten.

Man kan læse på YouTube om Ron Wayetts fund af Arket fra Moses tid i haven Gethsemane. Det blev fundet på en vej, hvor folk blev korsfæstet fra Rømer tiden.
Ron Wayett fik taget en blodprøve fra Arket og fik det analyseret i et laboratorium Jerusalem. Resultatet var, at blodet stadigvæk er levende og har kromosomer fra moren men igen fra faren. Dette er også publiceret på YouTube.
I Israel har man muret Arket inde, der hvor det blev fundet med en stor cement mur foran. Måske det bliver taget frem, når det tredje tempel er blevet bygget.
Personlig tror jeg, historien er rigtigt. Gud er ikke et menneske og han kan ikke dø.
I det til tilfælde befinder Jesus blod sig stadigvæk på Arket for os alle til syndernes forladelse. Derfor kunne han, nu og dengang, frelse menneske slægten tilbage til paradis, som det var ment til at være fra begyndelsen.
Forfatterbemærkninger
Ron Wayett vidio er på engelsk, han fandt også Noahs ark, Sodom og Gomohra og andre ting.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 05/04-2021 11:30 af Inge Erhard (Inghard) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 465 ord og lix-tallet er 30.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.