Af alle steder


2 år siden 2 kommentarer Essays indre balance eksistentielt kærlighed

6Mørketid
Mere mørkt end lyst · hule liv, hyggelig levende lys · D vitaminer in... [...]
Digte · natten, udnyt livet, sind
5 måneder, 16 dage siden
2Landstedet
Alene i mit primitive hus · Kaffen varm nybrygget · "Landstedet" er d... [...]
Digte · skyer, livsrefleksion, eftertænksomhed
8 måneder, 25 dage siden
4Det var det
Nu er den der · den lå langt ude · i fremtiden · Det gik så hurtigt · dag... [...]
Digte · arbejdsliv, tredje alder, forvirring
9 måneder, 20 dage siden
3Det der vandes
Har trukket gardiner for · persienne nedrullet · varme usynlig mærkba... [...]
Digte · eksistentiel, svigt, fællesskab
10 måneder, 8 dage siden

Puls: 8,9

Publiceret: 0
Afgivet: 4
Modtaget: 0
Poul Brasch (f. 1957)
Tabte pusten i dag til morgen.
Ikke pga. af løbetræning, mere sådan en sindstilstand.
Det var en mail der ramte plet i Solar Plexus.
Mærkede skuffelsen og den efterfølgende sorg tage bo og sindet blev sårbart.
I dag er det Sankthansaften. Egentlig skulle der holdes et lille arrangement, men det har jeg aflyst.
Vil bare være alene.
Alene, det sted hvor jeg går hen, når noget skal bearbejdes, og beslutninger træffes. Har tænkt og bearbejdet og beslutningen er foruroligende.
Hvor meget kan man byde sig og lade sig byde?
Hvordan elsker man, det man giver og får igen?
Mærker min hjerne og krop i oprør... det vil fortage sig over tid. Ligesom alt det andet. Det forstener og bliver til endnu en sten til den hule, som snart vil lukke sig.
Af alle steder, så bliver alene det sted der er mest trygt, når tiltroen til andre fejler.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 23/06-2021 19:24 af Poul Brasch (Blækhuset) og er kategoriseret under Essays.
Teksten er på 148 ord og lix-tallet er 22.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.