Brev til mig selv


2 år siden 1 kommentar Blandede tekster selvindsigt selvværd

2Nytter noget? - Kapitel 2
Den sad kun stille et øjeblik før den igen fandt en ny plads. Hel... [...]
Romaner · kamp, vej, mangfoldighed
2 år siden
2Nytter noget? - Kapitel 1
Til ingen verdens nytte · Nytter det overhovedet noget? · De var tidl... [...]
Romaner · håbløshed, mennesketyper, livet
2 år siden
1Det lille hus på prærien
Hvor kragerne vender · Oppe på landevejen holdt den stille en times... [...]
Noveller · bandekriminalitet, håb, død
2 år siden
0Kapitel 1
Oppe på landevejen havde den holdt en times tid. Solen havde gemt... [...]
Noveller · gyser, døden, krimi
2 år siden

Puls: 2,5

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 1
Uffe Markmann (f. 1954)
Kære Uffe
Du har så ofte ærgret dig og fortrudt en masse af de valg, du har truffet. Det kan du jo ikke gøre så meget ved, men du kan kigge på hvordan det påvirker dig i dag og styrer de valg du nu træffer. Generelt er du jo spontan og utålmodig. Det har givet dig drivkraft til at iværksætte og handle kreativt. Det har tvunget dig til at finde nye løsninger, når du stod i lort til halsen.

Hele dit liv har du haft det med enten at fornægte, gemme dig og flygte eller angribe systemet og andre mennesker. Alkoholen har du brugt til både at dulme smerte og modgang, men også til at fejre dine succeser. Det skulle du tage og stoppe med.

Din lykke består ikke i at leve i tosomhed. Du behøver dit eget liv, hvor du kan lukke døren, men også altid at have en nær ven til at dele det meste med. Det har du fået. Tillykke med det. Du har opdaget at dine tanker, følelser og historier skal skrives. Når du gør det, som nu, finder du fred og glæde uanset om det er hårde og smertefulde kapitler du er i gang med. Du er ved at finde hele din menig og dit formål med livet.

Det er bedre at kede sig og glo ud i luften, end at slå tiden ihjel med fordummende underholdning i TV. Bliv ved med at træne din krop og dit hoved. Vær lidt mere omhyggelig med hvad du streamer. Forkæl dig selv og lav god mad. Se, lyt og skriv hver dag og giv dig pauser til at slå hjernen fra. Det er i orden at du stadig fejler, men du behøver ikke ophøje det til en dyd i sig selv.

Bær over med dig selv og andre. Tilgiv dem der gjorde dig ondt.
Forfatterbemærkninger
Dette er 2. gennemskrivning af et brev, skrevet i hånden på ½ time - til mig selv

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 04/10-2021 13:39 af Uffe Markmann (ny skriverkarl) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 307 ord og lix-tallet er 24.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.