Undervogn


2 år siden 5 kommentarer Kortprosa selvdestruktivitet livsanskuelse panik

6Mørketid
Mere mørkt end lyst · hule liv, hyggelig levende lys · D vitaminer in... [...]
Digte · natten, udnyt livet, sind
4 måneder, 27 dage siden
2Landstedet
Alene i mit primitive hus · Kaffen varm nybrygget · "Landstedet" er d... [...]
Digte · skyer, livsrefleksion, eftertænksomhed
8 måneder, 6 dage siden
4Det var det
Nu er den der · den lå langt ude · i fremtiden · Det gik så hurtigt · dag... [...]
Digte · arbejdsliv, tredje alder, forvirring
9 måneder, 1 dag siden
3Det der vandes
Har trukket gardiner for · persienne nedrullet · varme usynlig mærkba... [...]
Digte · eksistentiel, svigt, fællesskab
9 måneder, 19 dage siden

Puls: 6,7

Publiceret: 0
Afgivet: 2
Modtaget: 0
Poul Brasch (f. 1957)
Lægen ser i sine papirer: "Er du ryger, eller har du været?"
   Han nikker og svarer: "Har været."
   Lægen fortsætter: "Så er du meget sikkert åreforkalket, det er nu regningen kommer... dine bens vene pumpe system virker ikke så godt mere og kan derfor ikke ilte eller sende vandet retur til kroppen... og du får hævede ben, der føles tunge".
   Han sidder og føler sig gammel, som en bil til syn, der er meget tæt på at blive skrottet.
   "Hvad gør jeg...kan der gøres noget ?"
   Lægen skriver på computeren, stirer ind i skærmen og mumler..."Vanddrivende... hvad får du ellers af medicin...lad os se...en hel del...hjertet..."?
   Lægen fortsætter: "Jeg har lagt noget vanddrivende på Apoteket, så skal du købe flystrømper, som du skal bære hele dagen, dertil gå mindt en halv time i hastigt tempo, hver dag!"
   Han siger forsigtigt: "Fordi?"
   Lægen ser op: " Fordi din mishandlet krop skal i sidste ende hjælpe dig med at overleve... du skal gå til, så nye vener kan knopskyde, forplante sig i dine ben".
   Han rejser sig: "Tak"
   Humper ud i venteværelset, hvor overtøjet hænger.
   Kom lige akkurat gennem synet... nu skal skaderne rettes ud.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 13/02-2022 00:13 af Poul Brasch (Blækhuset) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 198 ord og lix-tallet er 18.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.