At binde sig


2 år siden 2 kommentarer Kortprosa identitet drømmeverden psykisk smerte

2At binde sig
Uden rigtig at kunne trække vejret, har vi alligevel kommet igenn... [...]
Kortprosa · identitet, drømmeverden, psykisk smerte
2 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Natasja Fichera (f. 1998)
Uden rigtig at kunne trække vejret, har vi alligevel kommet igennem dagen, og igennem flere år. Du undrer dig over, hvad der har givet mig modet til at blive og jeg kan kun fortælle dig, at det måske handler om nogle øjeblikke af eufori, der virker desperat, men egentlig er livsbekræftende. Du ved jeg ikke oplever det tit. Når jeg gør, ved du ikke hvordan du skal reagere.
   Din verden er simpel. Du står tidligt op og går på arbejde, og det har du gjort i 10 år. Du undrer dig over hvordan jeg kan ligge i sengen nøgen og have lyst til dig, samtidig med jeg romantiserer at tage mig eget liv. Jeg kan ligge og have lyst til dig i lang tid. Jeg kunne overveje at elske noget, men det betyder også at jeg knytter mig til livet på en anden måde, og du ved jeg er anderledes.
   Jeg går ud og ryger en cigaret, mens du sætter en sang på, som kører i baggrunden af vores dukketeater, vi er så stolte af. Følelser skal være ægte, og du er så ægte på mange måder, at jeg helt naturligt bliver illustrering. Når jeg ligger og har lyst til dig, og du fanger mig i det, så handler det ikke kun om sex. Det er meget mere en måde at slutte os sammen, for når vi er sammen, er vi et øjeblik.

Det er det jeg prøver at sige. Jeg er her, for øjeblikke. Og de vil naturligt stoppe, når vi ikke prøver,
   Og det gør det svært at holde sig håbefuld.
   Når jeg endelig trækker vejret dybt, er tiden forsvundet, og det er en erkendelse af,
   Jeg har et valg om at være i en situation sammen med dig,
   Eller forsvinde, og ikke tro på, jeg er der.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 14/02-2022 10:21 af Natasja Fichera (Natasjafgr) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 300 ord og lix-tallet er 31.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.