Indenfor hjemmets fire vægge


2 år siden 4 kommentarer Klummen

4Indenfor hjemmets fire vægge
Mit køkkenbord har kastet op og flyder med dagsgamle tallerkner, ... [...]
Klummen
2 år siden

Puls: 2,4

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Elli A Kirkeby (f. 1973)
Mit køkkenbord har kastet op og flyder med dagsgamle tallerkner, der ikke er blevet skyllet af og kattens pelstotter flyver rundt i huset, som små skyer af blødhed.

Jeg er holdt op med at gå på bare fødder, gennem huset. Her er for ulækkert.
Her er for trangt. Selv på 108 kvm. er her for trangt. Trængt...

Op og ind i en krog, med alt skidtet. Så nu sidder jeg her, med de sidste rester af coronaens vanvidsridt og prøver at få styr på mit liv.. og min lejlighed, katten og et rejsebureau, som bliver ved med at ringe bare fordi jeg "kom til" at skrive mit telefonnummer i en rejsebestilling til Costa Rica, fordi jeg ville se hvad forudbetalingen ville ende på...

Mit liv er en endeløs række af vink med vognstænger. Og jeg har ikke engang kørekort. Hverken til bil eller symaskine... Eller min nuværende livsstatus.

Jeg har jo ikke råd til den rejse. Til gengæld her jeg masser af ønsker på min drømmekonto. Min liste

Jeg går på listefødder, ned i Føtex. Iført myndighedsanvist uniform. Jeg skal jo have mad.

Det bliver ratatouille i aften.
Virkelig meget forarbejde, men derfra passer det sig selv.
Ligesom jeg.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 03/03-2022 21:37 af Elli A Kirkeby (Elli) og er kategoriseret under Klummen.
Teksten er på 199 ord og lix-tallet er 23.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.