Åndeligt tomrum


2 år siden 3 kommentarer Blandede tekster passion bevidsthed livserfaring

3Dronningen
Det var den forbandede · der blev · Dronning · Det var hende · Der var hj... [...]
Digte · tårer, livsrefleksion, forandring
5 dage siden
1Et gyldent øjeblik i min dag
Hver dag køber jeg et rugbrød, som jeg går ned i parken nedenfor ... [...]
Blandede tekster · dyr, eventyr, livsglæde
9 dage siden
5De nøgne træer
Smukkest er · de nøgne træer · De der ingen · varme mærker · Og ingen bla... [...]
Digte · afsavn, forår, følelser
19 dage siden
4Kære dagbog
Du er den, der kender mig bedst · Du har været med mig i storme, de... [...]
Blandede tekster · evighed, indre balance
29 dage siden

Puls: 28,0

Publiceret: 14
Afgivet: 22
Modtaget: 49
Christina Harritz (f. 1975)
Jeg havde en skrækkelig dag i går. Jeg var slet ikke in tune med mig selv og Gud.

Jeg følte mig så uinspireret. Kunne ikke skrive, kunne ikke læse, intet at give mig til, der sagde mig noget. Alt føltes meningsløst, ligegyldigt og tomt.

I dag er jeg igen i kontakt med Gud og er så taknemmelig for det, og at han er i mit liv.

Jeg ser virkelig, at jeg ikke er noget i mig selv. Uden Gud kan jeg intet.
Uden hans ånd i mig, kører jeg helt død.

Min veninde talte om at være afhængig af spænding, men det var jo slet ikke det, det handlede om. Det var fravær af ånd. Når man ikke er i kontakt med ånden indeni, kan man blive drevet til spænding, ja.. Men det var ikke spænding, jeg søgte. Det var Guds nærvær, Guds ånd.

Jeg tåler simpelthen ikke at være væk fra Gud. Jeg er nød til, hver dag, at have stikket i kontakten, der giver mig drivet, energien, gejsten og glæden ved livet. Ellers lever jeg passionsløst, uden iver og brænd i mig.

Gud er mit flow, de øjne jeg ser med, de øre jeg hører med, mit udsyn til livet..

Gud, forlad mig aldrig igen. Fyld mig hver dag. Giv mig daglig næring, en påmindelse om din tilstedeværelse. Med dig er jeg aldrig alene. Du er min bedste ven, og den, jeg bedst kan lide at være sammen med.

Lad mig altid leve nært til dig.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 09/04-2022 14:41 af Christina Harritz (Anniina) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 248 ord og lix-tallet er 19.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.