Cherry, Ruby, Chimes


1 år, 1 måned siden 2 kommentarer Blandede tekster

0George Floyd
Politibetjenten burde have lyttet til ham, da han kvalte ham med ... [...]
Blandede tekster · erindringer, familiebånd, retfærdighed
1 år, 1 måned siden
2Cherry, Ruby, Chimes
Han gik lidt foroverbøjet og kiggede efter små flade sten. · Der va... [...]
Blandede tekster
1 år, 1 måned siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Martin Tøt (f. 1966)
Han gik lidt foroverbøjet og kiggede efter små flade sten.
Der var mange ting der var skyllet op på stranden efter stormen.
Bunkevis af tang og affald af forskellig art.
Plastikdele, dele af metal. Emballagedele lavet af forskellige materialer.
En gammel cykel var også skyllet op.
Han gik helt nede ved strandkanten de steder der var til til at gå for tang og affald.
Det var overskyet og stille efter stormen.
Ude mod øst var der huller i skyerne og solen tittede frem engang imellem og lyset glimtede i de små krusninger i vandoverfladen.
Han så en genstand nede på bunden lidt ude i vandet.
Først troede han at det var solens stråler på vandoverfladen der glimtede ned på den, men som han stod der og kiggede kunne han se at glimtene var anderledes dernede.
Glimtene kom fra genstanden.
De var intense når lyset gennem vandet ramte den et bestemt sted i det ene hjørne.
Han gik ud i vandet og samlede genstanden op.
Den var meget tung.
Belagt eller beskyttet med noget sort tjæreagtigt materiale som med tiden var blevet helt hårdt og vokset sammen og i med genstanden.
I det ene hjørne kunne han, hvor beskyttelsen var blevet brudt, se det, der var inde bagved og som havde glimtet.
Gyldent og smukt.
Han kiggede sig rundt for at se om nogen havde set ham og puttede derefter hurtigt genstanden ned i hans rygsæk.
Da han kom hjem begyndte han forsigtigt at kradse lidt i den tjæreagtige beskyttelse og lidt efter lidt skilte det ad.
Imens han kradsede kom han til at tænke over livet.

Ville han gemme det han fandt under den tjæreagtige beskyttelse.
Gemme det for sig selv.
Precious One.
Som I Ringenes Herre.
Selviskheden.
Gemme det og ville han i såfald være fortabt eller ville han dele det han fandt under den tjæreagtige beskyttelse.
Dele det med andre.
Cherry, Ruby, Chimes
Som i Phileas's Fortune
Kærligheden...
Dele det og den og ville han i såfald være forløst.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 19/03-2023 08:16 af Martin Tøt (Sten med Liv) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 332 ord og lix-tallet er 29.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.