Brudstykke fra min vandring med Gud


1 år, 1 måned siden 2 kommentarer Livshistorier tilbageblik bøn tro

0Jeg vil bære min byrde med et smil
Aldrig vil jeg · tillade beklagelser · komme ud af min mund · Ved blot · ... [...]
Digte · mennesker, optimisme, smerte
9 timer, 22 minutter siden
3Dronningen
Det var den forbandede · der blev · Dronning · Det var hende · Der var hj... [...]
Digte · tårer, livsrefleksion, forandring
8 dage siden
2Et gyldent øjeblik i min dag
Hver dag køber jeg et rugbrød, som jeg går ned i parken nedenfor ... [...]
Blandede tekster · dyr, eventyr, livsglæde
12 dage siden
5De nøgne træer
Smukkest er · de nøgne træer · De der ingen · varme mærker · Og ingen bla... [...]
Digte · afsavn, forår, følelser
22 dage siden
4Kære dagbog
Du er den, der kender mig bedst · Du har været med mig i storme, de... [...]
Blandede tekster · evighed, indre balance
1 måned, 2 dage siden
3Glæden
Er en rar og hyggelig ven · der besøger mig hver dag · Nogle gange gå... [...]
Digte · positivitet
1 måned, 8 dage siden

Puls: 28,4

Publiceret: 15
Afgivet: 21
Modtaget: 49
Christina Harritz (f. 1975)
Det siges, at troen ikke gør livet lettere, men det gør det muligt.

Jeg har selv lige oplevet en tid, der træk tænder ud på mig.

På mit anden sidste semester af mit studie havde vi om ledelse. Et emne der bare overhovedet ikke sagde mig noget, og jeg ved med mig selv, at jeg aldrig skal være leder.

Vi havde uoverskueligt mange og lange tekster for i lektier, og jeg var håbløst bagud.

Efter to intensive måneder skulle vi til eksamen, og vi skulle løbende i processen skrive opgaver ud fra et emne.

Studiet er normeret til 41,5 timer om ugen.

Det var som at skulle bestige et bjerg af opgaver.
   Jeg prøvede at være disciplineret og afsætte tid til læsningen, men ofte når jeg havde læst i to til to en halv time, kunne jeg slet ikke mere. Alt i min hjerne krøllede sig fuldstændigt sammen, og jeg fik en sådan modstand på.

Jeg gik konstant rundt med en dårlig samvittighed over ikke at yde en større indsats.
   Tankerne kom til mig; er det fordi, jeg er doven?

Du skal bare yde dit bedste, lød det fra andre.
   Men hvornår gør jeg mit bedste, jeg kan jo hele tiden gøre mere, tænkte jeg.

Nervøsiteten, anspændtheden og uroen lå konstant og lurede i mig.

Jeg råbte til Gud om hjælp hver eneste dag, men jeg blev ikke givet mere overskud eller kræfter til at yde mere.

I stedet kom Gud med daglige opmuntrende ord til mig i bibelen.
   Jeg husker særligt ordene 'Den der råber på herrens hjælp skal aldrig blive skuffet'

Eksamen nærmede sig, og jeg blev stadig ikke givet mere overskud.

Dette studie er afgørende for det, jeg gerne vil i min fremtid.

Katastrofetankerne kom til mig - 'hva' nu hvis jeg ikke består?'

Jeg havde ikke skyggen af bare den mindste energi eller overskud til at skulle gå eksamen om, hvis jeg dumpede.

Meget bestemt sagde jeg til Gud 'Nu må du eddermame vise dig som en nådig Gud; vise mig, at du er en Gud, der har kærlighed og forståelse for, hvor svært dette har været for mig. Gud du kender mig.
   'Gud, det er nu, at du skal vise mig, at du gør for mig, hvad jeg ikke kan gøre for mig selv'

Jeg bad om, at han ville give mig et intuitivt tegn til, hvilket emne, jeg skulle trække til eksamen.

Det endte med, at jeg trak det emne, jeg gerne ville op i, og jeg kom ud fra eksamen med en bestået karakter.

Jeg var så lettet.

Og Guds ord gik i opfyldelse, som siger

'Herren vogter de rette stier'

Han havde ydermere sagt

'Jeg har planer med dig; planer om fremgang og ikke tilbagegang, så du må opleve den fremtid, du håber på'
   (Jeremias bog 29.11)

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 21/03-2023 15:44 af Christina Harritz (Anniina) og er kategoriseret under Livshistorier.
Teksten er på 467 ord og lix-tallet er 31.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.