Det 11 bud: Livet er ikke rimeligt; dog består længslen efter retfærdighed!

Kapitel 1: Refleksion.


1 år, 1 måned siden 0 kommentarer Uafsluttet Romaner virkelighed selverkendelse religion

1Ensomhed forgår
Kæmp for hvad du har kært. · Også selvom det virker svært. · Hold ild... [...]
Digte · næstekærlighed, nærhed, kæmp
1 dag, 2 timer siden
5Sind og sjæl
Sorg binder mig på sind og sjæl. · Uden dig er jeg intet alligevel.... [...]
Digte · livsrefleksion, gudstro, sorg
5 dage siden
5Ukrudtets Moder
Ukrudt alle vegne; · så meget at man må segne. · Kultivere jord, · at n... [...]
Digte · krisehåndtering, frustration, jord
8 dage siden
2En glød en gnist
Din sjæls skønhed både her og hisset. · Din kærlighed er unik som i... [...]
Digte · hjertevarme, taknemmelighed, erkendelse
14 dage siden

Puls: 100,0

Publiceret: 30
Afgivet: 101
Modtaget: 84
Daniel Stege Lindsjø (f. 1979)
Han havde været i Naturen og reflektere som altid.
   Dog stod det endnu uklart hen hvorfor nogle mennesker kunne ligge og dø på gaden mens andre havde i overflod?
   Ganske urimeligt at alder eller omstændigheder skulle være en garant herfor.
   Og hvorfor skulle man se frem til Evigheden? Ville den ikke blot være en Evighed af fortrydelse?
   Præsten i kirken der sikkert tjente mere and ham selv men altid stod på prædikestolen og prædikede næstekærlighed; en kærlighed der ikke nødvendigvis inkluderede ham!?
   At han så på et senere tidspunkt skulle sidde i Evigheden, lave vand om til vin og drikke som et svin?
   Var væren ikke netop at livets plage var ligeligt fordelt på et udefineret antal dage?

Livet får man kun engang siger de kloge. Dog er de kloge nok til at sikre deres eget inden de taler til pøblen, af frygt for at den samler sig til oprør!
   At starte sig egen religion med skattefrihed ville være en fed fidus.
   Trække hele lortet fra i skat? Who needs Heaven if Heaven is a place on Earth? (Hvem har brug for Himmelen hvis Himmelen er et sted på Jorden?).
Forfatterbemærkninger
Begyndelsen til en roman kaldet: Det 11. bud. Hvor det 11 bud så er: Livet er ikke rimeligt; dog består længslen efter retfærdighed!. Den er på igen måde komplet og kun på et indledningsvis stadie endnu.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 22/03-2023 17:16 af Daniel Stege Lindsjø (Ordspinderen) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 191 ord og lix-tallet er 26.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.