Millenium - 1000 års riget


11 måneder, 17 dage siden 1 kommentar Blandede tekster

1Israel i dag som i går
Jeremiah 31 - 31: Der kommer de dage, siger Herren, da jeg vil sl... [...]
Blandede tekster
15 dage siden
0Indien - ture ud i landet, afskedens time
Nu vidste vi med sikkerhed, at vores dage i Indien var talt. Vi o... [...]
Livshistorier
17 dage siden
1Indien - planer om fremtiden og et overfald
Planer om fremtiden · Efter jul og nytåret var over for anden gang,... [...]
Livshistorier
23 dage siden
2Påske og faste
Vi var kommet hen i april måned, luften flimrede for varme. Den s... [...]
Blandede tekster
1 måned, 2 dage siden
1Indien Kashmir og Butan
Børnene og jeg rejste til Kashmir i to måneder i den varme tid, d... [...]
Livshistorier
1 måned, 11 dage siden
1Indien. 45 grader i skyggen og 41,2 i feber
Varmebølgen fortsatte ind i juli og august. Om morgenen kan man n... [...]
Livshistorier
1 måned, 20 dage siden
1Om at give af sine reserver
Vores gode venner familie Røsli, fra vores tid i Etiopien, har op... [...]
Blandede tekster
1 måned, 27 dage siden
2Indien liv og glade dage
Silvia var begyndt i en lokal børnehave et par timer om formiddag... [...]
Livshistorier
2 måneder, 1 dag siden
1Israel Gaza konflikten
Hvis man vil forstå Israels konflikt med Gaza i dag, skal man ogs... [...]
Blandede tekster
2 måneder, 6 dage siden
1Indien Fritz arbejde
Hotellet havde forskellige restaurationer en snakbar, kaffeshop e... [...]
Blandede tekster
2 måneder, 17 dage siden
3Et tandlægebesøg i Old Delhi og en behandli...
Fritz fik tandpine og spurgte chefen for den kinesiske restaurati... [...]
Livshistorier
2 måneder, 23 dage siden
2Indien - Tyve, tiggere og et uventet besøg
De som boede oven på havde en også en sweeper som kom og vaskede ... [...]
Livshistorier
3 måneder, 2 dage siden
1Biblens numre
Åbenbaringen Kapitel 1 vers 8. Jeg er Alfa og Omega, siger Herren... [...]
Blandede tekster
3 måneder, 9 dage siden
3Indien
Vi kom til at bo i et hus i Nizamudin New Delhi, et kvarter som h... [...]
Livshistorier
3 måneder, 15 dage siden

Puls: 50,3

Publiceret: 13
Afgivet: 28
Modtaget: 19
Inge Erhard (f. 1941)
Der er fred på jorden i 1000 års riget,
fordi Kristus her på jorden har siget.
Nationerne vil strømme til Jerusalem ind,
for at lære at regere med det rette sind.
Et barn vil lege med løven og lammet,
naturen har fred og alle græsser sammen.
Der er ingen krig og ingen død,
fordi Kristus fuldfylder enhver nød.
Levende vand strømmer under templet ud,
og helbreder alt i samme nu.
Langs strømmen vokser livets træer,
og skænker kraft til alle og enhver.

Salmernes bog 98 -9: Herren kommer for at holde dom over jorden. Han holder dom over verden med retfærdighed, og over folkene med retskaffenhed.

Salmernes bog 45 -6: Dine hvæssede pile sidder i hjertet på kongens fjender. Folkene falder omkring dig.

Salmernes bog 72 - 8: Han skal herske fra hav til hav og fra floden til jordens ender.

Salmernes bog 22 - 27-28: Beder du til ham vil han høre dig og du kan indfri dine løfter. Beslutter du noget, vil det lykkes og lyset vil skinne på din vej.

1 Korinter 15 - 25-28: For Kristus skal være konge, indtil alle fjender er lagt under hans fødder. Som den sidste fjende tilintetgøres døden. For alt har han lagt under hans fødder og når det hedder alt er underlagt, er det klart, at undtagelsen er Gud der har lagt alt under ham. Når alt er underlagt ham, skal sønnen selv underlægges ham, som har lagt alt under ham, for at Gud kan være alt i alle.

Åbenbaringen 20 - 6: Salig er den som har del i den første opstandelse, dem har den anden død ingen magt over. De skal være Guds og Kristi præster og regere med ham i tusind år.

Esaja 65 - 20-22: Det er ikke længere børn som dør som spæde, eller gamle der ikke længere lever deres tid til ende. Ung er den som dør som 100 årig og den som ikke når de 100 er forbandet.

Forklaring: Man får 100 år til at bekende Kristus, hvis han af lænes, dør man før de 100 år. Alle andre dør ikke, men går fra 1000 riget over i evigheden.

Salmernes bog 96 - 10: Råb ud blandt folkene Herren er konge, ja jorden står fast, den rokkes ikke. Han dømmer folkene med retskaffenhed.

Esaja 2 - 4: Han skal skifte ret mellem folkeslagene og fælde dom blandt talrige folk. De skal smede deres sværd om til plovjern og deres spyd om til vingårds knive. Folk skal ikke løfte sværd mod folk og de skal ikke mere oplæres til krig.

Esaja 66 - 18-21: Jeg kommer for at samle alle folk og sprog de skal komme og se min herlighed. Jeg sætter et tegn på dem og samler dem og sender dem ud til dem der undslipper ud til folkene på de fjerne øer der ikke har hørt om mig eller set min herlighed.
Zakaria - 8-23: Dette siger hærskarens Herre: I de dage skal ti mænd fra alverdens folk gribe fat i Judæas kappeflig og sige: Vi vil følge med jer, for vi har hørt Gud er med jer.

Ezekiel 43 - 7: Han sagde til mig: Menneske dette er det sted hvor min trone skal stå og mine fødder hvile. Her vil jeg bo blandt Israels folk til evig tid og Israels hus skal ikke længere gøre mit hellige navn urent, hverken de eller deres konger med deres hor eller med ligene af deres døde konger.

Ezekiel 47 - 2: Vand strømmer ud fra under templet og helbreder alt det kommer i berøring med.

Ezekiel 47 - 9: Alle levende væsner som vrimler skal kunne leve overalt hvor strømmen kommer og der skal være en mængde fisk, for når vandet kommer derhen, bliver vandet sundt og overalt hvor strømmen kommer bliver der liv.

Ezekiel 47 - 12: På begge breder af strømmen vokser alle slags frugttræer, hvis blade ikke visner og hvis frugt ikke slipper op. De bærer nye frugter hver måned, for vandet til dem kommer fra helligdommen.
Deres frugter tjener til føde og deres blade til lægedom.

Salmernes bog 46 - 12: Hærskarens Herre er med os, Jakobs Gud er hvor borg.

Esaja 44 - 3-5: Jeg udgyder vand over den tørstige jord, strømme af vand over det tørstige land og jeg udgyder min ånd over dit afkom og min velsignelse over dine efterkommer.

Esaja 11 - 6-9: Ulven skal bo sammen med lammet, panteren ligger sammen med kiddet, kalven og løven æder strå som oksen.

Esaja 30 - 23: Han giver regn, til det du sår på din jord og det brød din jord giver bliver kraftigt og godt. På den dag skal dit kvæg græsse på vidstrakte enge.

Salmernes bog 72 - 16: Gid der må være overflod af korn i landet. På bjertoppene skal det bølge. Som Libanon skal dets frugte modnes og dets korn skal stå som græsset på marken.

Mika 4 - 3-5: Han skal skifte ret mellem talrige folk, fælde dom imellem mægtige folkeslag i det fjerne. De skal smede deres sværd om til plovjern og deres sværd om til vingårdknive. Folk skal ikke løfte sværd mod folk og de skal ikke mere oplæres til krig.

Jeremiah 23 - 4: Jeg sætter hyrder over dem som skal vogte dem. Ingen skal længere frygte og være bange og der skal ikke mangle nogen af dem, siger Herren.

Esaja 51 -3: Herren trøster Zion, trøster alle hendes ruiner. Han gør hendes ørken som Eden. Fryd og glæde skal der lyde og takkesang og klingende spil.

Esaja 66 - 11: I skal drikke og mættes og finde ro ved hendes bryst.

Salmernes bog 85 - 10-13: Hans frelse er nær dem der frygter Ham og herligheden skal bo i vores land.
Troskab og sandhed mødes, retfærdighed og fred kysser hinanden.

Esaja 52 - 7: Hvor herligt lyder budbringerens fodtrin hen over bjergene. Han forkynder fred, godt budskab og frelse. Han siger til Zion din Gud er konge.

Esaja 60 - 20: Solen går ikke ned og månen tager ikke af, for Herren er dit evige lys og dine sørgedage er forbi.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 12/05-2023 16:12 af Inge Erhard (Inghard) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 1014 ord og lix-tallet er 24.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.