Kære lille myre


10 måneder, 13 dage siden 2 kommentarer Blandede tekster mareridt virkelighed harmoni

0Jeg vil bære min byrde med et smil
Aldrig vil jeg · tillade beklagelser · komme ud af min mund · Ved blot · ... [...]
Digte · mennesker, optimisme, smerte
19 timer siden
3Dronningen
Det var den forbandede · der blev · Dronning · Det var hende · Der var hj... [...]
Digte · tårer, livsrefleksion, forandring
9 dage siden
2Et gyldent øjeblik i min dag
Hver dag køber jeg et rugbrød, som jeg går ned i parken nedenfor ... [...]
Blandede tekster · dyr, eventyr, livsglæde
13 dage siden
5De nøgne træer
Smukkest er · de nøgne træer · De der ingen · varme mærker · Og ingen bla... [...]
Digte · afsavn, forår, følelser
23 dage siden
4Kære dagbog
Du er den, der kender mig bedst · Du har været med mig i storme, de... [...]
Blandede tekster · evighed, indre balance
1 måned, 2 dage siden
3Glæden
Er en rar og hyggelig ven · der besøger mig hver dag · Nogle gange gå... [...]
Digte · positivitet
1 måned, 9 dage siden
3Den store forblændelse i kærlighed
Intensitet · har ikke · nødvendigvis noget at gøre med · Intimitet · Det ... [...]
Aforismer og gruk · reflektion, følelser, ægte kærlighed
1 måned, 12 dage siden
3Vær altid glade
Bed uophørligt. Sig tak under alle forhold, for dette er Guds vil... [...]
Blandede tekster · tårer, liv, hverdagslivet
1 måned, 20 dage siden

Puls: 28,5

Publiceret: 15
Afgivet: 21
Modtaget: 49
Christina Harritz (f. 1975)
Du jager så forvildet rundt.
Din krop kan slet ikke finde hvile.
Du stresser rundt, som er der noget, du skal nå.
Som gælder det liv og død for dig.
Ser du slet ikke, at vi allerede på forhånd er sørget for?
Se på træerne, de har slet ikke så travlt, men Gud vander dem, og de vokser stille og roligt og langsomt.
Hvor må dit hjerte banke uroligt, lille myre, sådan som din krop arbejder konstant.

Du er den mest arbejdsomme her, men mon hvor længe lever du i dette tempo?
Hvor længe kan din krop holde til dette jag?
Din puls må slå hurtigere end en hest kan løbe.

Jeg genkender mig selv i dig, lille myre.
Jeg genkender kampen for at overleve. Jagten efter føde, og arbejdsomheden for at nå sit mål.
Jeg genkender denne ivrighed og urolighed ved at komme for sent.
Jeg genkender kampen mod tiden.
Jeg genkender frygten ved at stoppe op og mærke sig selv.
Jeg genkender rastløsheden ved ikke at have en booket kalender.
Jeg genkender frygten for stilheden, der hvor intet sker.
Jeg genkender panikken over at her ikke er føde nok.
Jeg genkender konstant at have travlt
Jeg genkender, at tro at jeg gør Gud tilfreds ved konstant at knokle.
Jeg genkender frygten for, at Gud synes jeg er doven.
Jeg genkender at have så travlt, at jeg ikke sanser livet omkring mig, ikke at stoppe op og være nærværende nok til at tage ved lære af alle dem, og det, der omgiver mig, der lever mere roligt.
Jeg genkender flittigheden.
Jeg genkender at ville give mit alt for at finde og vinde det, jeg drømmer om.
Jeg genkender kroppen, der løber derud af, selv når hjertet for længst er stået af.
Jeg genkender at lede vildt overalt efter noget udenfor mig selv.
Jeg genkender jagten efter mere.
Jeg genkender altid at lede overalt efter noget.
Jeg genkender jorden brænde under mine fødder, så jeg konstant må være i bevægelse.
Jeg genkender ikke at have fred og ro i min krop.
Jeg genkender aldrig rigtig at kunne holde fri.
Jeg genkender euforien ved at udrette noget og hele tiden være 'på'
Jeg genkender ikke at kende til andet end at have travlt.
Jeg genkender at løbe for mit liv, min fremtid, mit håb.
Jeg genkender jagten efter kærlighed, accept og anerkendelse.
Jeg genkender, at uroen er det eneste at kende til.
Jeg genkender spændingen ved at være euforisk høj på aktivitet.
Jeg genkender ikke at kunne finde hvile nogen steder.

Kære lille myre
om end du blot ville lytte til mig i dette nu, for jeg kender til en helt anden må at leve på.
Jeg kender til en kærlig virkelighed, hvor der, uden min indblanding, og hårde arbejde, bliver sørget for mig.
Må du blot finde ind til stilheden, nærværet, dybt i din sjæl.
Må Guds fred, som overgår al forstand, fylde dig og give din urolige krop ro og hvile.
Må du leve i tillid til, at du når det du skal, uden at stresse rundt.
Må din finde glæden i bare at være.

Kunne du blot tro på, at d lever i et kærligt univers, hvor du ikke skal præstere, for at få lov til at være her.
Må du se, at det er en gave nok til livet, at du bare er, som du er.
Må du se, at det slet ikke er nødvendigt at kæmpe hårdt for noget.

Må du flyde langsomt
med livets strøm...

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 19/06-2023 12:16 af Christina Harritz (Anniina) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 580 ord og lix-tallet er 27.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.