Nær døden i flyet


9 måneder, 27 dage siden 1 kommentar Livshistorier

1Israel i dag som i går
Jeremiah 31 - 31: Der kommer de dage, siger Herren, da jeg vil sl... [...]
Blandede tekster
19 dage siden
0Indien - ture ud i landet, afskedens time
Nu vidste vi med sikkerhed, at vores dage i Indien var talt. Vi o... [...]
Livshistorier
21 dage siden
1Indien - planer om fremtiden og et overfald
Planer om fremtiden · Efter jul og nytåret var over for anden gang,... [...]
Livshistorier
27 dage siden
2Påske og faste
Vi var kommet hen i april måned, luften flimrede for varme. Den s... [...]
Blandede tekster
1 måned, 6 dage siden

Puls: 48,6

Publiceret: 12
Afgivet: 28
Modtaget: 19
Inge Erhard (f. 1941)
Det er mange år siden, jeg var på vej tilbage til Singapore med børnene efter at have været på sommerferie i Svejts. Fritz var allerede rejst. Vi fløj som sædvanlig med Singapore Airline på vores årlige fribillet, fordi Fritz arbejdede for flyveselskabet. Jeg havde vores handikappede søn med ved siden af vores 2 andre skolebørn. Jeg havde været lidt betænkelig ved at flyve, fordi vores handikappede søn havde lidt af en forkølelse, men lægen mente det gjorde ikke noget. Vi fløj business class, på cirka halvvejen begyndte han at få vanskeligheder med at trække vejret. Jeg blev med det samme alarmeret. Med få stærke ord i mit hjerte bad jeg en meget stærk bøn. Jesus jeg træder ud af denne situation, har du givet Fritz stillingen ved Singapore Airline, for at hans søn skulle dø i en flyvemaskine. Jeg så et stort vandfald for mine øjne, i det øjeblik begyndte han at trække vejret normalt, ja han faldt i en dyb søvn og sove hele vejen tilbage til Singapore, alt i mens jeg priste og takkede Gud resten af flyveturen.

1 Kongebog kapitel 17 vers 20: Elijah var flygtet fra konge Ahab og gemte sig en tid hos en enke, som Gud havde velsignet med brød og vin nok til også at sælge, i en tid hvor landet var plaget af tørke. Der skete det, at enkens søn døde. Elijah råbte til Gud: Har du ledt mig til denne enke og velsignet hende med brød og vin, for at hendes søn skulle dø. Dermed lagde han sig på sønnen og han blev levende igen.
   Biblen er fuld af sådanne historier for os til at lære af. Gud forandrer ikke mening. Vi kan tage af disse gamle sande historier og anvende dem i livet.
   Det som sker første gang i biblen, gælder hele vejen igennem, fordi Gud forandrer ikke mening.
Forfatterbemærkninger
En sand oplevelse som man ikke glemmer.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 05/07-2023 20:29 af Inge Erhard (Inghard) og er kategoriseret under Livshistorier.
Teksten er på 309 ord og lix-tallet er 30.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.