0Tidens evige charade
Hvad er det? · der følger ikke nogen · men alle, ALLE følger den? · TID... [...]
Digte
5 år siden
2Udover lunden jeg har aldrig gaaet
Udover det hele · Jeg tror paa at du venter paa mig... · Udover alle ... [...]
Digte
5 år siden
4Ingen gik saa langt
Pludselig · Jeg vil gerne gaa ud over alt stof · At opnaa noget hvor ... [...]
Digte
7 år siden
8Paradoks
Idag skal aldrig være idag igen · Men · Imorgen · ALTID · Er anden dag...
Digte
7 år siden
7Hendes navn var Intet
Hendes navn, var "Intet" · Jeg ved at der en der hedder "Ingen" · Men... [...]
Eventyr og fabler
7 år siden

Puls: 5,5

Publiceret: 0
Afgivet: 1
Modtaget: 0
Anne Russel (f. 1980)
Sidder med en ny slags ensomhed og mærker at jeg ikke frygter den ligesom den anden.
Jeg har tænkt på de ting der bragte mig tættere på mig selv.
Der var mange forskellige ting, men alle noget jeg havde inde i mig selv allerede, hele tiden. Jeg forstå det bare ikke og hvis jeg forstod det så følte jeg det ikke helt tydeligt.
Vi kan ikke være forelsket i nogen vi ikke har mødt og på samme måde kan vi ikke være kritiske overfor ting vi ikke kender til.
Hver en ting vi lærer, giver os nye spørgsmål, vi ønsker flere svar, og vi bliver taget til steder hvor vi ikke før drømte om at komme. Hvis vi ikke havde lært ville vi ikke finde vejen hvor vi skulle gå og derfor ikke stille spørgsmål.
Vi ville miste den smukkeste del af livet, vi ville miste os selv, fordi vi ikke kan elske hvad vi ikke kender og vi ville ikke elske os selv.
Jeg ser på horisonten i det fjerne der skiller himlen og jorden for at vi kan vide hvor vi er i dag.
Men jeg kigger efter den for at se hvad der skille, og kan ikke se horisonten, heller ikke himmel eller jord.
Der er kun en dyb blå, som et klart lys der befri os og tager os i hånden når vi ikke ved hvor vi skal gå.
Og der er ikke frygt, heller ikke noget fra fortiden tager vi med. Der eksisterer en fremtid som er her og nu, uden at vente på mere. Fordi hver dag er vigtig ligesom hver dråbe fra dette dybe blå er vigtigt.
Hvor mange drømme vil komme mens mit ansigt er vendt i retning af dem? Jeg venter stille.
Kender fra fortidens stilhed de svar som jeg vil have nu.
Den erfaring er en god skygge på de varme dage og det er en invitation til enhver, ligesom de grene på et træ, hvilket synes i dag at være det smukkeste træ i hele den store skov, blot fordi det huske dig på den rigtige vej hjem.
Men du tager dets duft, og trofast af dets skygge og altid huske du at, det vil gøre dig lykkelig fordi kundskaben vil aldrig forlade dig helt.
Det har lært dig at kende dig selv og elske hvad du er blevet til: Dig selv!

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 14/01-2003 08:53 af Anne Russel (ARussel) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 393 ord og lix-tallet er 28.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.