Skøn sommer og smart symaskine

Stil, grill og musik
Endnu en - Kasper Lund
Kasper Lund ...
7 år siden
Og patterne er blevet læn...
Neola
3 år siden
Lidt om hverdage.
5 år siden
Så blev jeg et telt-menne...
Michala Esch...
15 år siden
De ligger der.
Ruth Christe...
7 år siden
Aloe Vera Gel og mandehør...
Victoria Wan...
8 år siden
Forårsnadver til online-u...
Camilla Rasm...
9 år siden
At være noget - at blive ...
Salomon
Jeg ønsker mig ord - nye ...
Olivia Birch...
roed
Fødselsdagsgave
5 år siden
Dagen tiltaget 2timer og ...
11 år siden
I aften ser vi Hobitten i...
Carsten Cede...
9 år siden
At miste styrringen og jo...
Bastian
if Vejhjælp
David Hansen...
1 måned, 15 dage siden
Hyggedag
Josephine Lø...
9 år siden
Julefrokost med at par sm...
Carsten Cede...
Bryllup1 - Og så så man l...
Sylvia Ebbes...
Julius første fisk!
Kaj-Benny
Et digt
Peter Munk (...
10 år siden
Kære natbog (XIV) - fande...
Olivia Birch...
8 år siden
Dejlig påske og stæren fl...
Mikala Rosen...
15 år siden
Kvinders sanser og mænds ...
Racuelle Hei...
9 år siden
Jeg har syet noget til mig selv :)
For første gang er jeg både begyndt på et syprojekt i form af tøj til mig selv OG har færdiggjort det. (Og så er jeg faktisk også blevet glade for resultatet).
En fin slå-om-kjole.
Var med min mor inde i en stofforretning i onsdags hvor jeg havde tidligt fri(og købte pludselig for næsten 900 kr!). Skulle ud og spise med Lene om aftenen, og høre lidt jazz (der er jo jazz festival). Havde sådan optismistisk håbet på at nå at sy den færdig allerede inden da... Men nej, jeg nåede kun akkurat at tegne møstre op, før jeg måtte kaste mig ud af døren, for at nå min bus... Der var forsinket, så jeg ikke nåede det tog jeg skulle have været med. Heldigvis blev Lene også lidt forsinket så det gjorde ikke noget (godt at være blandt ligesindede).
Vi havde en rigtig hyggelig aften. Jeg havde dog ikke fået nok tøj med, og blev ret kold inden vi rejste os (hvilket har resulteret i at jeg stadig har mega ondt i halsen, kløen i ørene og stoppet næse).

Torsdag nåede jeg at klippe mønsterarkene ud før jeg tog på arbejde, så de var lige parat til at sætter på stoffet når jeg kom hjem.
Mit nye mål var at få den færdig til vores Hornbæk-mini-weekend... Og jeg arbejdede flittigt da jeg kom hjem. Klokken blev dog mere og mere fremskreden, og jeg manglede stadig at pakke (Bo og Erik ville møde mig i bussen efter arbejde, så når jeg skulle op og åbne børnehaven kl 6.30 fredag morgen, ville jeg ikke komme hjem igen før vi tog afsted). Blev en lille smule stresset, og havde ondt i halsen og næsen og ørene... Og havde i øvrigt fået en bums, der gjorde ondt, og et myggestik på læben... Og pludselig vil symaskinen ikke mere... klokken er snart halv elleve, og undertråden bliver ved med at filtre sammen "#¤()=#%)¤#%
Tager en søgning, og opdager at undertråden kan give problemer i elastisk stof, og man evt kan prøve at lægge et papir under... Det prøver jeg... Ikke en skid det hjælper. Prøver at skifte hele skidtet (altså tråde og undertråd...) lige lidt hjælper det. Prøver i noget andet stof... Og er lige ved at bryde tudende sammen da det heller ikke virker... Men hanker så op i mig selv og siger at det nok også er bedst at få pakket og kommet i seng (mindes stadig min åbnevagt isommerferien for to år siden, hvor jeg først vågnede en time efter jeg skulle have været der).
Tog på arbejde... Og havde tidligt fri... Havde det dog ikke så godt i halsen :(
Og vi kom afsted. Havde en hyggelig tur derned. Trods ekstrem varme! Nåede vores bus i Espergærde (346, mener jeg - tak til den søde buschauffør, der ventede på os i to minutter, da Bo løb i forvejen og sagde vi var på vej, mens jeg febrilsk trykkede på knapperne i elevatoren for at komme over på den rigtige side med barnevognen, og ignorerende afviste en alkoholiker, der ellers fint havde lyst til at fortælle sin livshistorie).
Vi fandt vores B&B, og fik smidt bagagen og drog mod stranden :) Og pludselig var det ikke så varmt mere... nærmere køligt... Men vi fik soppet lidt - Erik elskede det, og gik en tur igennem byen hvorefter vi stppede op på havnen og fik en god typisk havne friture ret bestående af fish'n chips, fiskedelle, og blæksprutteringe... Overvejede lidt hvor meget af det (om overhovedet noget), der rent faktisk var fanget dér.
Hjem det gik og slappe af på vores værelse... Erik måtte sove i midten, og vi lagde os lidt og slappede af på hver side af ham, før vi selv skulle sidde og hygge og planlægge morgendagen og spille kort og den slags... Men suk - Vi er blevet nogle gamle nisser, og sov den næste time væk, og var ret trætte da vi vågnede igen... satte os og hyggede lidt, og jeg fortalte små historier fra min barndom...
Det var et dejligt morgenmåltid vi fik næste dag, og så gik vi rundt så Erik kunne få sin formiddagspowernap. Så læssede vi barnevognen med alle vores ting og købte frokost i Netto. Spiste den på havnen, og brugte et par timer på stranden igen... Havde tænkt Erik efter badning lige skulle have lov at sove 1½ times tid i sit soltelt, men der skete simpelthen for meget, så da han blev rigtig træt-gnaven, gik vi en tur ned i vandet igen (der er det her herlige lille vandløb i Hornbæk, perfekt til når man har babyer og børn med!) og det hjalp fluks på humøret... Så satte vi os op og fik en 'tår', mens Bo pakkede udstyret sammen... Og SÅ var han godt nok også træt... Og blev båret helt bevidstløs til sin barnevogn, og vågnede først da vi var på Kbh.Hovdbanegård. Og Bo og jeg nåede både en is og en hyggetur (endnu én) rundt i Hornbæk, før vi tog toget.
Vi købte MCDonals mad på Hovebanegården, og tog med og spiste da vi endelig ude på landet igen, ventede på den sidste bus, der skulle føre os hjem.
Dejlig tur! Trods ondt i hals, øre og næse, samt kløen på myggestik.

Da vi kom hjem, ville jeg lige tage en tester på symaskinen... Der var ingenting... prøvede den ene og den anden tråd, det ene og det andet stof, og den syede som en drøm... Tror min symaskine er en klog én af slagsen, som ville have mig til at stoppe før det blev for sent, så jeg kunne få lidt søvn inden jag skulle op igen :)
Så min slå-om-kjole blev færdig i dag, og jeg nåede at få den på til min søster, hvor vi skulle lave hemmeligheder, os tre piger...

Bo er blevet syg :( Han skulle ellers have været med, men har sovet det meste af dagen, og haft ondt i maven og manglende appetit... Og Gudhjælpemig om han ikke har frosset... Og ligget og trukket dynen godt op om sig, men Erik og jeg var ved at omkomme af varme, og jeg måtte skrubbe sandkasse-skildpadden ren, og fylde den med dejlig koldt vand, som vi så satte os og pjaskede lidt i (eller rettere Erik sad i - jeg sad ved siden af... men det var dejligt kølende alligevel).
Men han mener han har det bedre nu - Bo altså... Og vi skal til fødselsdag hos hans nevø imorgen, så det er nok bedst han bliver rask...

Godnat fra Michala

Skriv kommentar

Dagbogsindlægget Skøn sommer og smart symaskine er publiceret 11/07-2010 23:25 af Michala Escherich (Machula T.).

Log på for at skrive en kommentar til denne dagbog. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.