Opslagstavlen · Når det kommer til at skrive beskrivende...

4 svar
Senest opdateret 10 måneder, 27 dage siden · 3 bruger(e) deltager
11 måneder, 2 dage siden

Hej derude. Håber i har det dejligt! :)

Kender nogen af jer det, at man sidder og skriver (og skriver lidt mere), og man er kommet til et sted, hvor der skal beskrives noget miljø. Jeg er kommet til et sted, hvor jeg lige netop skal beskrive noget, men jeg er sygt nervøs for at komme til at beskrive for meget så læseren hurtigt kommer til at kede sig... Kender i det?

Vh. Jannik.

11 måneder, 2 dage siden
11 måneder, 1 dag siden
#1 Polo

Skriv din miljøbeskrivelse, lad den ligesom blive integreret i teksten frem for at fremstå som en blok - og frem for alt stop med det, når du selv begynder at kede dig, for så er det sikkert som amen i kirken, at læseren også vil kede sig.

11 måneder, 1 dag siden
10 måneder, 27 dage siden

Hej Jannik

Du har nok fået skrevet din miljøbeskrivelse nu, så det kan godt være, det ikke er aktuelt længere for dig. Men jeg gør meget ud af mine beskrivelser og har fået ros for dem, så måske?

Det vigtigste er nok, at du kan dele beskrivelsen op. Lav noget luft. Lav forholdsvis korte afsnit. Afbryd med noget dialog. Beskriv hvordan din hp interagerer med miljøet, så føles det mere naturligt, frem for at personen bare står og glor. Brug sanser. Er der en bestemt lugt? Rører personen ved noget?

Jeg skrev faktisk engang et blogindlæg om det. Hvis du har lyst, kan du læse det her http://signefahl.dk/?p=125#more-125 . Jeg skriver historisk fantasy, så hvis det ikke lige er din ting, så lad bare være. :-)

Signe

#2 (Bondekonen): Hej Jannik

Du har nok fået skrevet din miljøbeskrivelse nu, så det kan godt være, det ikke er aktuelt længere for dig. Men jeg gør meget ud af mine beskrivelser og har fået ros for dem, så måske?

Det vigtigste er nok, at du kan dele beskrivelsen op. Lav noget luft. Lav forholdsvis korte afsnit. Afbryd med noget dialog. Beskriv hvordan din hp interagerer med miljøet, så føles det mere naturligt, frem for at personen bare står og glor. Brug sanser. Er der en bestemt lugt? Rører personen ved noget?

Jeg skrev faktisk engang et blogindlæg om det. Hvis du har lyst, kan du læse det her http://signefahl.dk/?p=125#more-125 . Jeg skriver historisk fantasy, så hvis det ikke lige er din ting, så lad bare være. :-)

Signe

Tusind og mange gange tak for inputtet :) Det er noget jeg vil tage til efterretning. Skal ihvertfald også kigge på din blog, for den ser kratedme spændende ud. ;) Historisk fantasy lyder også spændende :)

PS. Jeg er ikke færdig med min miljøbeskrivelse endnu, så din tilføjelse er skam stadig aktuel ;)

Besvar debattråd

Debatten Når det kommer til at skrive beskrivende... er startet 20/11-2017 13:01 af Jannik Ledreborg Brun (Brownie Jannik) og er placeret under Opslagstavlen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

2225Dagens ord
5 timer siden · Engbo
4Forfatter
7 timer, 39 minutter siden · Kåemer
2Kan digte betalæses?
8 timer, 24 minutter siden · dino
71Hvad er du taknemmelig for i dag?
9 timer, 55 minutter siden · Savanti
14Fredagsbrok
21 timer siden · dino
7NaNoWriMo
1 dag, 1 time siden · SabineH
1Roman
1 dag, 20 timer siden · Eddie
64Dagens Vits
2 dage, 1 time siden · Savanti
1Kommenter gerne min ene men lange l...
2 dage, 2 timer siden · NAHansen
4Boganmelder, hvordan?
3Betalæsere søges
2Helbred opdatering.
2 dage, 3 timer siden · Savanti

Opslagstavlen

1Ensom?
18 dage siden · dino
2Hvad er nemt/svært.
23 dage siden · dino
0Skrive gruppe København
25 dage siden · Mitmit
3Slettelse af kommentarer
28 dage siden · digterinden
2Brugt, misbrugt, udnyttet og udmyge...
1 måned, 4 dage siden · storyteller
6Historisk forfatter?
1 måned, 25 dage siden · Bondekonen
5Skriveklub?
1 måned, 25 dage siden · Wema
50Skrivegruppe søges - København og o...
2 måneder, 3 dage siden · Mia Z
3Forfatter-kollektiv-Odessa-Ukraine:...
3 måneder, 9 dage siden · Kåemer
2Grundtvigs højskole
3 måneder, 20 dage siden · Herja
0Lydbog?
3 måneder, 27 dage siden · SikiloHenrik
0Skrivegruppe Randers og omegn
4 måneder, 3 dage siden · Stinapige