Opslagstavlen · Når det kommer til at skrive beskrivende...

4 svar
Senest opdateret 6 år siden · 3 bruger(e) deltager
6 år siden

Hej derude. Håber i har det dejligt! :)

Kender nogen af jer det, at man sidder og skriver (og skriver lidt mere), og man er kommet til et sted, hvor der skal beskrives noget miljø. Jeg er kommet til et sted, hvor jeg lige netop skal beskrive noget, men jeg er sygt nervøs for at komme til at beskrive for meget så læseren hurtigt kommer til at kede sig... Kender i det?

Vh. Jannik.

6 år siden
6 år siden
#1 Polo

Skriv din miljøbeskrivelse, lad den ligesom blive integreret i teksten frem for at fremstå som en blok - og frem for alt stop med det, når du selv begynder at kede dig, for så er det sikkert som amen i kirken, at læseren også vil kede sig.

6 år siden
6 år siden

Hej Jannik

Du har nok fået skrevet din miljøbeskrivelse nu, så det kan godt være, det ikke er aktuelt længere for dig. Men jeg gør meget ud af mine beskrivelser og har fået ros for dem, så måske?

Det vigtigste er nok, at du kan dele beskrivelsen op. Lav noget luft. Lav forholdsvis korte afsnit. Afbryd med noget dialog. Beskriv hvordan din hp interagerer med miljøet, så føles det mere naturligt, frem for at personen bare står og glor. Brug sanser. Er der en bestemt lugt? Rører personen ved noget?

Jeg skrev faktisk engang et blogindlæg om det. Hvis du har lyst, kan du læse det herhttp://signefahl.dk/?p=125#more-125 . Jeg skriver historisk fantasy, så hvis det ikke lige er din ting, så lad bare være. :-)

Signe

6 år siden
6 år siden

#2 (Bondekonen): Hej Jannik

Du har nok fået skrevet din miljøbeskrivelse nu, så det kan godt være, det ikke er aktuelt længere for dig. Men jeg gør meget ud af mine beskrivelser og har fået ros for dem, så måske?

Det vigtigste er nok, at du kan dele beskrivelsen op. Lav noget luft. Lav forholdsvis korte afsnit. Afbryd med noget dialog. Beskriv hvordan din hp interagerer med miljøet, så føles det mere naturligt, frem for at personen bare står og glor. Brug sanser. Er der en bestemt lugt? Rører personen ved noget?

Jeg skrev faktisk engang et blogindlæg om det. Hvis du har lyst, kan du læse det herhttp://signefahl.dk/?p=125#more-125 . Jeg skriver historisk fantasy, så hvis det ikke lige er din ting, så lad bare være. :-)

Signe


Tusind og mange gange tak for inputtet :) Det er noget jeg vil tage til efterretning. Skal ihvertfald også kigge på din blog, for den ser kratedme spændende ud. ;) Historisk fantasy lyder også spændende :)

6 år siden
6 år siden

PS. Jeg er ikke færdig med min miljøbeskrivelse endnu, så din tilføjelse er skam stadig aktuel ;)

6 år siden

Besvar debattråd

Debatten Når det kommer til at skrive beskrivende... er startet 20/11-2017 13:01 af Jannik Ledreborg Brun (Brownie Jannik) og er placeret under Opslagstavlen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

5Dine største inspirationskilder?
7 dage siden · AnsuLa
2Digtteknikker: GAS-sætninger
26 dage siden · Tungnemt
4Dage med Ralf.
26 dage siden · MollyTrine
10Berøringsangst mht. kommentarer?
1 måned, 19 dage siden · David H
2Hvor blev digtene af?
1 måned, 26 dage siden · Tungnemt
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
2 måneder siden · Kafkaesque
43Dagens DJ
2 måneder, 3 dage siden · Ansu
5Digtteknikker: undgå adjektiver
2 måneder, 4 dage siden · Tungnemt
25Digte
2 måneder, 7 dage siden · Tungnemt
26Dagens citat
2 måneder, 8 dage siden · Ansu
4Videoer med terapeutiske øvelser
2 måneder, 11 dage siden · Ansu
1Politiken promoverer pædofili
2 måneder, 12 dage siden · David H

Opslagstavlen

5God digital bogside
4 måneder, 10 dage siden · HamDenKorte
0Forfatter søges til Børnebogsuniver...
1 år, 6 måneder siden · Untitled
0Skrivegruppe!
1 år, 7 måneder siden · Clara de N
13Kunsten i fokus
2 år siden · belmindelig
0ups
2 år siden · Savanti
0En ulykke sker aldrig alene
2 år siden · MariaMolgaard
7Korrespondent
2 år siden · Dmitri Burdykin
4Skrivegruppe 45+
2 år siden · HeleneHK
3Psykoterapi
2 år siden · Anita A
6Skriveklub?
2 år siden · Andreas9000
1Copyright af navn
3 år siden · Kafkaesque
52Skrivegruppe søges - København og o...
3 år siden · Clara de N