1Hun sagde
Hun sagde shh shh shh. · Stilheden har bragt en kløft. · Hun sagde, l... [...]
Digte
16 år siden
0Selvhjælp
Forsigtigt fører det skarpe blad mod din bløde hud. · Mærk hvor let... [...]
Digte
16 år siden
0Maniske remse
Der skal snart blive stille. · Der skal snart falde ro. · Der skal sn... [...]
Digte
16 år siden
1Min lille drømmer
Min lille pige; hvad vil du med alle disse timer? · Om dem du jo in... [...]
Digte
16 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Matilde Bodholdt (f. 1982)
Nogle ting ser bedre ud fra en afstand.
Den kærlighedserklæring, der endnu ikke er forstået, virkede mere perfekt, før den blev sagt.

Nogle ting ser bedre ud fra en afstand.
Det forhold der aldrig blev udviklet, lød mere romantisk, for det blev forseglet med det første kys

Nogle ting ser bedre ud fra en afstand.
Den første gang fantaseres mere erotisk, før to kroppe mødet i nervøs sammenbidt smerte.

Nogle ting ser bedre ud fra en afstand.
Det evige ”Ja” lyder bedre i hjertes rum, før det første skår rammer tårefyldte lokalers gulv.

Nogle ting ser bedre ud fra en afstand.
Den første videreudvikling af to menneskers bånd, luder altid mere harmonisk, før det første skrig lyder ved jordmoderens hoved.

Nogle ting ser bedre ud fra en afstand.
De første tegn på unoder betragtes mere vidunderlige, før der høres egne forældres stemme gennem egen mund.

Nogle ting ser bedre ud fra en afstand.
En at dele livet med, lyder aldrig ensomt, før ægteskabelige vaner gør to personer usynlige for hinanden.

Nogle ting ser bedre ud fra en afstand.
Den første plan for livet tegnes altid mere succesfuld, før den første stress får maven til at slå knuder.

Nogle ting ser bedre ud fra en afstand.
Den første brunch med veninderne planlægges mere idyllisk, før den første uenighed højlydt diskuteres.

Nogle ting ser bedre ud fra en afstand.
Landskampen og øllerne glædes der mere til, før nederlaget brager for vore øjne.

Nogle ting ser bedre ud fra en afstand, selvom enden ikke altid bliver den vi drømte om, drejes vejen.
Smil findes der overalt på kloden.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 06/06-2004 23:06 af Matilde Bodholdt (Tamilde) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 265 ord og lix-tallet er 31.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.