1Hverdagen rammer
At elske sådan rigtig elske · Med hjertet til døden skiller · virkeli... [...]
Digte
18 år siden
2Min datter
Livet i min mave forunderligt og nyt · mærker sparkene men forstår ... [...]
Digte
19 år siden
0My dream
I have a dream · about peace · on mother earth · I have a dream · about ... [...]
Digte
21 år siden
3Kære mor
Kære mor · Jeg kan lige så godt få det her skrevet ned, for det er ... [...]
Blandede tekster
22 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Søster Friberg (f. 1979)
Der var engang den sødeste lille abeunge. Den hed Bobo og boede i zoo, med hele sin store familie.
   Bobo blev hurtigt alles yngling, men han var en drillepind. Han huggede mad fra de andre og skubbede til sine gamle tanter.
   Til sidst besluttede dyrepasseren at sende Bobo til en zoo i Ålborg. Bobo synets da det var en sjov ide da dyrepasseren jagtede ham med nettet.
   Hvad var dog det for en ny sjov leg? tænkte Bobo.
   Bobo lod sig efter en tid indfange af bar nysgerrighed.

Han blev undersøgt af en ældre mand, som havde de sjoveste briller. Bobo mente de ville glæde ham, så haps huggede han dem og tog dem på. Nu kunne Bobo se en hel ny verden, den var lidt udvisket men det betød ingenting for Bobo.
   Manden tog arrigt sine briller igen og lukkede Bobo ind i en stor trækasse. Han var knap så glad nu, der var frygteligt mørkt og han kunne høre sin mor kalde efter ham. Kort efter blev der stille, han var nu på vej til sit nye hjem.

Bobo kunne slet ikke lide sine nye omgivelser i Ålborg. De andre jagtede ham og tog hans mad.
   Besøgende var der ikke mange af og der var blevet så frygtelig koldt udenfor. Den første sne begyndte at falde, det brød Bobo sig ikke om. Han holdt sig mest indenfor i langt tid. Bibi begyndte at holde ham ved selskab. De trykkede sig ind til hinanden i kulden. Da de første sommerdage kom, var Bibi og Bobo blevet til 3. Hun havde født en lille ny abe unge. Den blev døbt Kiwi og de levede alle 3 lykkeligt til deres dages ende.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 23/07-2001 10:58 af Søster Friberg (futtemus) og er kategoriseret under Godnathistorier.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.