2Til MIN mor!
Sommetider bliver længslen efter dig, ubeskrivelig stor.. · Tænker ... [...]
Blandede tekster
10 år siden
4Smerten i dine øjne!
Det var sent. Du sad ved min side i sengen. Puttede mig og sagde ... [...]
Livshistorier
10 år siden
6Sarah
Kære Gud i himlen: · Jeg beder dig, · Hør på mig. · En pige du havde i ... [...]
Digte
14 år siden
3RIP Sarah
Du var som stjernen i det fjerne, · Der kom os nær.. · Som englen fr... [...]
Digte
14 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Louisa Ditte Nørgreen Jensen (f. 1984)
Solen var kun lige stået op henover mig, da du kom ud og satte dig ned ved siden af mig. Tog min hånd og holdt mig tæt ind til dig. Du kyssede mig blidt på kinden. Jeg havde siddet og set solen stå op over vores veranda.

Havde tænkt på alle de gange jeg havde set min mor drikke, og derfor havde været nød til at tage mig af min bror. På den gang min stedfar reddede mit liv, mens min mor bare sagde:
   "Hvad ville I have at jeg skulle have gjort..?"
   Da blev min farmor vidst sur og gal på hende..
   Jeg elsker min stedfar, han vil altid være min far og min engel..

I det sekund du tog om mig, besluttede jeg mig for at jeg havde sendt alle de dårlige minder en sidste tanke.
   Og at mine børn ville aldrig skulle opleve alt det.

Jeg kiggede på dig og smilte, tænkte tilbage på den gang du havde vist mig dette hus. Det var dit drømmehus.
   Jeg blev glad for at jeg måtte komme ind i din drøm. Det var som om vi havde vores egen lille landsby, hvor tiden altid stod stille.
   Der sad vi og nød udsigten, det her var vores verden. Ingen kom sådan bare lige ind.

Kunne hører gråden fra vores datter, jeg rejste mig og gik ind til hende. Hun var så smuk, og hun lignede sin far. Jeg tog hende op, og jeg var mere end lykkelig. Nu begyndte hun endda at smile til mig.. Du kom ind og holdt og mig - holdt om os. Vi var en familie, og sådan skulle det altid være..

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 06/10-2004 14:59 af Louisa Ditte Nørgreen Jensen (Lowenti) og er kategoriseret under Kortprosa.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.