6Jeg holder på min ret
Jeg holder på min ret til at hidse mig op · når du maser din lille ... [...]
Digte
10 år siden
4Intet er glemt
Vi har lagt fjendskabet på hylden. Midlertidigt. Vi er fanget und... [...]
Blandede tekster
11 år siden
1Som i en drøm
"Emily, vi går om tyve minutter," Emily så fra sin bog op på sin ... [...]
Noveller
11 år siden
0Min livshistorie - Kapitel 12
Beatles · Det er sjovt med Beatles. · Jeg har altid kunnet lide dem, ... [...]
Livshistorier
14 år siden
0Min livshistorie - Kapitel 11
Bryllupsdagsoverraskelser · Hen mod slutningen af sommerferien har ... [...]
Livshistorier
14 år siden
1Min livshistorie - Kapitel 10
Snob - måske · Jeg er nu engang af den opfattelse at jeg (og sikker... [...]
Livshistorier
16 år siden

Puls: 6,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Michala Escherich (f. 1982)
Indse det... Din stedssans har aldrig været perfekt, og du står dig for Gud ved hvilken gang, i en situation, hvor du ikke har nogen idé om, hvor du mon befinder dig. Heldigvis har du ikke travlt, og nyder derfor bare at gå og kigge dig omkring. Du kommer forbi en ældre man på omkring 70 år, han står halvt inde i en busk og tisser. Du vælger at kigge den anden vej, og lade som om du ikke har set ham - eller i hvert fald som om du ikke har set, hvad han laver.
   Men du er ikke kommet mange skridt forbi ham, før du hører ham komme løbende efter dig, mens han glad råber:
   "Vil du godt høre hvad... Jeg har været PÅ ARBEJDE i dag...!"
   Du vender dig om, og ser på ham, hans øjne stråler som et lille barns til juleaften. Du kan ikke lade være med at smile igen.
   "Det lyder da godt," svarer du.
   "Ja, og ved du hvad - jeg var til rytmik sammen med Grethe..."
   "Ok," smiler du. Faktisk var du i gang med at skrive en sms, og du prøver nu at komme i tanker om hvad det overhovedet var, du var i gang med at skrive.
   "Det lyder da spændende."
   Han fortsætter:
   "...og så kyssede jeg Erik på maven," han fniser lidt, "men jeg fik slet ikke spor skældud for det, for man må slet ikke skælde mig ud, for så bliver jeg meget ked af det."
   "Ja, det kan jeg da godt forstå," svarer jeg, jeg er stadig ikke kommet i tanker om hvad jeg var ved at skrive, men det betyder heller ikke så meget, "det er heller ikke sjovt at blive skældt ud."
   "Nej, og fordi så græder jeg rigtig meget!"
   I kommer forbi en brandpost, og han udbryder begejstret:
   "Det er sådan en brandmændene bruger, ikke?"
   "Jo, det er det vist..."
   "Ja, hvis nu der bliver ildebrand. Så kan brandbilerne godt rykke hurtigt ud. Det kan de hvis der er ildebrand."
   Han holder en lille pause.
   "Men engang da jeg var med min mor på landet, så vi brandbilerne rykke ud. Det var spændende."
   Og pludselig holder han op med at følge med dig. På en måde er det vist også godt nok, for om lidt skal du med bussen, og det er vel ikke helt til at sige, om han mon ville få den idé at følge med på bussen. Men han var sød.
   Du tænker på din 4-årige søn. Tænk hvis han kom ind i en 66 år ældre krop...

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 24/11-2004 22:36 af Michala Escherich (Machula T.) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 427 ord og lix-tallet er 16.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.