3Jeg drak grådigt
Jeg drak grådigt, · af din lyssky generthed. · Træk dig rundt i magne... [...]
Digte · drak, smerte, begær
3 år siden
2Du er...
Du er min flamme. · Du er mit håb. · Alligevel er du ude for min rækk... [...]
Rim og vers
3 år siden
2Kvinden uden hukommelse
"Kom, sæt dig ned," sagde han og peger på sofaen, der stod foran ... [...]
Noveller · skæbne, skæbnefortælling, kærlighedslængsel
5 år siden
9Her sidder jeg med skjulte tåre
Mit hjerte er tynget med sorg · En dyb og kvalmende sort · Et lys i d... [...]
Digte · længsel, lys, melankoli
7 år siden

Puls: 4,7

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Winnie Leth Buch (f. 1983)
Jeg er en ung kvinde på snart 21 år.
Jeg har den her drøm om Viggo Mortensen igen.

Det starter med at to mænd falder i en mudderhul og lige pludselig begynder jorden at ryste og de to mænd fare til vers som to raketter. Det underlige ved det, er det ikke er de to mænd der falder ned fra himmelen, men mig og min storesøster, vi lander på en hvid balkon, hvor der står nogle mennesker der ligner statuer. Da min søster og jeg rammer balkonen, vågner statuerne til live.

Det næste jeg drømmer er at vi sidder på en hvid trappe, mig og min søster.
Jeg sidder og læser i en bog og hun sidder bare og kigger da han kommer forbi.
Han begynder at snakke med hende.
(Jeg tror ikke, at han har set mig) og lige pludselig rækker han en hånd ud mod hende. Jeg begyndte at råbe og tage min sko af. Jeg råbte at han skulle lade hende være, fordi hun ikke var blevet sig selv efter faldet fra himmelen og derpå smed jeg skoen i hovedet på ham.

Først der så han op på mig, med et undrende udtryk i hans ansigt.

Det næste der sker, er at jeg sidder på en hvid gang og læser videre i min bog fra før, da han kommer gående forbi mig og hilser pænt. Jeg siger ingen ting, og han siger, "Hej" igen. Jeg kigger op på ham og ned i bogen igen og læser videre. Uden videre spøger han mig: "Hvad har du imod mig?"

Hvorefter jeg vågner...

Det spørgsmål plager mig nat og dag..

Det irriterer mig at jeg ikke når at svare ham... For jeg ved ikke hvad det er jeg har imod ham, desværre?

(Kan du give mig et svar på den her drøm, og hvad det spørgsmål betyder?)
Forfatterbemærkninger
Nu har jeg rettet i det og skarevet hans navn ind.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 23/12-2004 22:10 af Winnie Leth Buch (Miss-Leth) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 307 ord og lix-tallet er 19.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.