Billy


19 år siden 3 kommentarer Noveller skyldfølelse kærlighed utroskab

1Til minde om en god aften
Hvordan beskriver man højt til loftet, væg til væg bøger og maler... [...]
Digte · kunst, socialrealisme
11 måneder, 6 dage siden
2Du har sat Havet imellem os
Ude af øje, ude af sind · virker ikke med dig. · Du fylder ligeså meg... [...]
Digte · venskab, afstand, savn
5 år siden
3Ovenpå
Munden kører på dig. · Dine pupiller er så udspilede at den blå far... [...]
Digte · stoffer, venskaber, samtaler
5 år siden
1Punkerne på langebro
Vores møde har varet under 5 sekunder, men hans ansigt har allere... [...]
Kortprosa · punk, møde, indtryk
5 år siden
3En aften
Mig · "Sover du?" · Han svarer med det samme: · "Nej, gør du?" · Mig: · "Må... [...]
Kortprosa · venskab, aften
5 år siden
6Hvor er ærligheden?
Jeg ville ønske at der var plads til at være ærlige. · Men ærlighed... [...]
Digte · livet, ord, tanker
6 år siden
3Fra nu af
Vil årets første sommerdag · Minde mig om · Alkoholfri vin · En dobbelt... [...]
Digte · sommer
6 år siden
5Rusen
Ulempen ved rusen er, at den er midlertidig. · Du tager stoffer for... [...]
Digte · sårbarhed, venskaber, alkohol
6 år siden
8Kaffen
Vi kender den alle sammen · Alligevel er den forskellig for de fles... [...]
Digte · hverdagslivet, mennesker, kaffe
6 år siden
7Jeg kan ikke trække vejret
Jeg drukner i overfladen · Jeg kan ikke trække vejret heroppe · hvor ... [...]
Digte · fuldskab, ærlighed, fortrydelse
6 år siden
6Sorgen over at være i live
Han kigger på mig, med omsorg i øjnene. · Og jeg kan se på ham, at ... [...]
Digte · sorg, stilhed, følelser
6 år siden
6Jeg er fortabt
Jeg ved godt, at jeg ikke spiser så tit som jeg burde eller helt ... [...]
Digte · drømmeverden, mistet kontrol, fortabt
6 år siden
9Lad os få det overstået
Du sidder fast · Som den svage duft der hænger ved mig efter du giv... [...]
Digte · erkendelse, selvbedrag, stilhed
6 år siden
8For tæt på
jeg kan ikke skrive for tiden. · alting kommer for tæt på. · det hele... [...]
Digte · stilhed, ro, tanker
6 år siden
7Høj på livet
Jeg drikker kaffe på tom mave · Sætter Tash Sultana på og lukker øj... [...]
Kortprosa · liv, kaffe, musik
6 år siden
9Slagelse
Jeg går rundt i gader jeg ikke genkender hvor alting virker beken... [...]
Livshistorier · minder, erindringer, teenageliv
6 år siden
4Et falsk billede, en facade uden indhold
Jeg føler mig åndssvag, som jeg sidder der med med kaffen i min R... [...]
Kortprosa · facade, venskaber, penge
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tenna Hermansen (f. 1986)
Hele tiden er hun hos ham. Hænger op af ham. Snakker til ham. Flirter med ham. Åbenlyst. Daniel ser det ikke. Vælger at se bort fra det.
   Jacob kigger hen på mig. Jeg ved hvad han tænker. Vi er begge bekymrede for Daniel.
   Jeg kigger på Billy... Faktisk piner det mig at hun ikke er den eneste. Jeg gør det bare ikke åbenlyst. Billy og jeg har været sammen længe.
   Lige siden den fest. Den fest, hvor Kamilla og jeg aftalte at han skulle være vores fælles elsker.
   I starten var det en joke, men da vi så senere pludselig stod ansigt til ansigt med ham, præsenterede Kamilla ham for vores ide.
   Han gik med til det. Selv efter han havde mødt vores kærester...
   Resten af aftenen var Daniel sammen med Jacob og mig. Kamilla var forsvundet. Det samme var Billy. Men jeg nævnte det ikke.
   Da jeg mødte hende, nogle dage senere, smilede hun stort til mig. Gav mig et telefonnummer og sagde at han glædede sig til at se mig.
   Først ville jeg ikke bruge nummeret, men en sen aften, ringede jeg alligevel...
   "I thought you'ed never call" Han ville gerne se mig...
   Da jeg kom hjem til ham, var han stadig svedig. Kamilla havde lige været hos ham. Det fortalte han mig. Det gav mig noget at tænke over. Mens han var i bad, var jeg ved at pakke mine ting og gå. Men det slog mig, at allerede da jeg ringede ham op, havde jeg været Jacob utro.
   Det gjorde ondt på mig, da jeg så Jacobs ansigt for mig. Jeg rystede det væk.
   Billy kom ud af badet. Hans make up lå i rander under øjnene. Han så sørgelig ud. Det blik han sendte mig, viste at han glædede sig.
   Han gik tilbage på badeværelset. Han havde tøj med derud. Forstod ikke hvorfor... Jeg skulle jo alligevel pakke ham ud af det. Måske lige netop derfor.
   Hvad han end lavede på badeværelset, så tog det lang tid. Men det var ventetiden værd, da han endelig stod i døren.

Han var utrolig blid. Overraskende nok. Han trak mig med sig ind i sengen og kælede for mig i en uendelighed, indtil jeg bedende måtte få ham til at ta' mig.
   Jeg fik dårlig samvittighed af at komme så hurtigt. Men det virkede ikke som om det gjorde ham noget.
   Han lå bare og holdt om mig.

Den aften havde jeg svært ved at se Jacob i øjnene, men det virkede ikke som om han lagde mærke til noget.
   Kamilla kunne ikke vente med at få af vide hvordan det var gået. Selv kunne hun ikke tie stille om ham. Jeg fik dårlig samvittighed overfor Daniel. Det virkede som om hun helt havde glemt ham.
   Det slog mig pludselig, at hun snakkede om Billy, som om han var forelsket i hende. Og så slog en uvant følelse mig. Jalousi. Det kom pludseligt og uden varsel. Men jeg slog det hen. Jacob var min fyr, ik Billy. Kamilla kunne beholde ham for sig selv.
   Det mente jeg ikke, og jeg vidste det. Nu hvor jeg havde været hos ham, vidste jeg, at jeg ville komme tilbage.
   Det stod på i mange måneder. Jeg mærkede jalousien mere, lærte bare at sætte mere pris på Jacob.

En dag ændrede Kamillas smil sig. Det blev større og mere selvsikkert. Jeg vidste med det samme hvad der var sket. Hun havde stillet "spørgsmålet".
   Det spørgsmål der længe havde ligget i baghovedet på os begge:
   Hvem synes han bedst om?
   Jeg vidste at hun havde spurgt, og svaret var faldet i hendes smag.
   Jeg bebrejdede ham ikke. Forventede ikke af ham, at han skulle afbryde midt i hyrdetimen, for at fortælle hende, at han bedst kunne lide mig.
   På den anden side, vidste jeg jo heller ikke om det måske var sandheden han havde fortalt hende. Men jeg regnede ikke med det. Af en eller anden grund, følte jeg at hun irriterede ham. Måske var det slet ikke en følelse, måske var det bare et svagt håb.
   Selv ville jeg aldrig stille ham det spørgsmål. Ville aldrig sætte ham i den situation, at han skulle vælge.

Nogle gange forestillede jeg mig dem sammen. Jeg ved ikke hvorfor. Måske for at torturere mig selv psykisk. Jeg vidste hun var typen der kunne lide at blive taget hårdt op af et komfur. Og Billy var så blid. Måske var det kun på overfladen. Jeg vidste det ikke. Han var mig et mysterium.

Det var han også den dag. Den dag Kamilla gjorde det forbudte. Hun havde ham med. Havde inviteret ham med på en af vores ture. En af den slags ture, der kun er forbeholdt os og vores kærester.
   Det var den dag det gik galt.

Vi var taget i skoven. Vi havde spist, og nu hyggede vi os. Eller, prøvede. Kamillas konstante flirten med Billy, fyldte luften med uro. Jeg turde ikke se Billy i øjnene. Var bange for at mit blik ville afsløre mig. Jacob måtte ikke vide noget.
   Jeg lod det stå på et stykke tid. Hendes vilde flirten. Men til sidst blev jeg nød til det. Jeg trak hende til side. "Kamilla, du bliver nød til at stoppe nu..." Hun kiggede bare hånligt på mig. "DU er bare jaloux!" Og med de ord vendte hun om og gik tilbage.
   "Jamen, Daniel!..." Mere nåede jeg ikke at sige. Det var håbløst.
   Jeg gik tilbage. Satte mig hos Jacob. Han viskede mig i øret.
   "De har været sammen, har de ik?" Jeg nikkede bare. Trykkede mig tættere ind til ham. Den dårlige samvittighed lå som en tung byrde om mit hjerte.
   Et højt råb fik både Jacob og mig til at fare sammen.
   "DU HAR VÆRET SAMMEN MED HAM!? DU... DU... DU!!"
   "JA! OG!?" Kamilla stod i angrebsposition. Daniel stod, hjælpeløs i sin vrede. "JEG må ikke, men TONI må godt kneppe ham!!!"
   Jacobs forskrækkede blik ramte mit...

Jacob og Daniel havde forladt os i vrede.
   Nu stod Kamilla, Billy og jeg tilbage.
   "Det er også din skyld det hele!!" Hun kiggede vredt på mig.
   Jeg forstod intet. "Hvad mener du!? Jeg..."
   "Du har sladret til Jacob!! Havde det ik været for dig, havde de aldrig opdaget det. Men du ville bare have Billy for dig selv!!!"
   "What!? Jeg..."
   "Kom Billy!" Hun vendte sig om for at gå, og forventede at Billy ville gå med. Men han blev stående...
   "Kommer du?" Hun kiggede afventende på ham.
   "No, it's fine. I'll just stay here." Hans ord ramte hende som et slag i ansigtet. Hun vendte rundt og gik i raseri.

"You didn't want lose him, did you?" Det var Jacob han mente. Jeg rystede på hovedet. Selvfølgelig ville jeg ikke miste Jacob. Jeg elskede ham jo. Vi stod overfor hinanden. Billy og Jeg. Jeg ønskede at han skulle holde om mig, men det virkede forkert.
   Så kom de... Tårerne. Jeg brød sammen. Benene gav efter under mig og jeg faldt sammen på jorden. Han tøvede, men satte sig så hos mig. Jeg faldt ind i hans arme, og tudede.
   Jeg fortrød alt! Fortrød nætterne hos Billy. Fortrød at jeg havde ringet til ham. Fortrød den åndssvage joke der startede det hele. Fortrød jeg overhovedet var taget med til festen. Og jeg fortrød det kys jeg gav Billy, i det sekund Jacob kom tilbage for at hente mig...

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 23/07-2005 21:01 af Tenna Hermansen (Tenna) og er kategoriseret under Noveller.
Teksten er på 1232 ord og lix-tallet er 18.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.