Dialog: Scoreboren ved Paradishavens port


18 år siden 2 kommentarer Kortprosa

2Du kan finde frem i skæret af en tælleprås
Jeg ville gerne vende tilbage · til det listige lille skjul i Dødem... [...]
Digte
14 år siden
1Fugleskræmsel
Lyset bliver sparsomt · i disse dage. Snart vil frosten svide · vores... [...]
Digte
14 år siden
1Bogmærke
En ensom lille bog · venter på dig. · Dens dage er lange, · dens nætter... [...]
Digte
14 år siden
2Dialog: Scoreboren ved Paradishavens port
Paradishaven i Hesede Skov er et fascinerende sted. Lige op til h... [...]
Kortprosa
18 år siden

Puls: 3,5

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Jane Røken (f. 1948)
Paradishaven i Hesede Skov er et fascinerende sted. Lige op til haven ligger et hus, ældet med ynde, med klatreroser op ad gavlen og alt det dér, kan du se det for dig? Solen skinner og fuglene synger, og ved lågen er der en slags sparebøsse som besøgende opfordres til at fodre som bidrag til havens vedligeholdelse. Det gør vi så.

Uden for huset sidder en lille dreng på 3-4-5 år sammen med en rød/hvid kat og betragter to små rød/hvide killinger som leger i et blomsterbed.

Dame med fotografiapparat på maven (det er mig): Sikke nogle søde misser, du har der.
   Dreng: Ja. Har du puttet penge i sparebøssen?
   Dame: Ja. Hvad hedder misserne?
   Dreng: Garfield.
   Dame: Begge to?
   Dreng: Ja. (peger på den store kat) Det' osse Garfield.
   Dame: Nå. Han er måske deres far? (ligheden er umiskendelig)
   Dreng. Nææj.
   Dame: Deres mor?
   Dreng: Næhæhæj. - Han er deres scorebor!

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 08/11-2005 23:07 af Jane Røken (Maui) og er kategoriseret under Kortprosa.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.