0Efter Nietzsche
Uddrag fra da.wikipedia.org: "Nogle forstår Nietzsches begreb 'vi... [...]
Filosofihulen
10 år siden
1Endnu en pink himmel
Jeg har endnu engang og havde stærke lyster til endnu en drink. M... [...]
Kortprosa
11 år siden
2En fristende duft
Jeg befandt mig pludselig på den anden side af strøget, det var d... [...]
Noveller
16 år siden
0En ny dag i det nye...
Et par sekunder for vækkeuret stå morgensolen ind af mit vindue. ... [...]
Noveller
16 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Frode Lindtner (f. 1977)
Under os ligger de tunge og kantede.
   De er blevet overset af mange mennesker.
   De er blevet båret hertil af stærke mænd i sin tid.
   De rykker sig ikke og de føler ikke. Men kulden og varmen samler de i sig.
   Under dem kravler små kryb og over dem passere alt fra heste-sko til lastbiler.
   De bestemmer ikke hvor eller hvornår de skal rykkes.
   De er der bare, men de er ikke farlige, ihvertfald ikke så længe de er tørre, men når de er våde er de livsfarlige.
   For dem eksisterer døden ikke.
   Timerne og dagene ligner hinanden, men de keder sig ikke, tværtimod nyder de alt hvad der bliver gjort for dem.
   De bliver fejet når de er tildækket, rettet når de er skæve, saltede når de er frosne.
   Den pleje har gjort dem trofaste, stabile og meget flotte.
   Nogle af os tager dem op fra deres beskyttede grav, for at bruge dem som våben.
   Det skaber kaos, fordi de små kryb skræmmes af verden over, og fødderne fra oven kan let dumpe skævt i graven.
   Udviklingen løber fra brostenene.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 13/12-2001 22:22 af Frode Lindtner (froggyfalcon) og er kategoriseret under Kortprosa.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.