1Svend Estridsen – den danske godfather
"Ego facultate mihi ab Apostolic Sede tributa, indulgentiam plena... [...]
Blandede tekster
14 år siden
0Hvad vi mennesker dog tror på!
Hun læner sig frem over det runde mahogni-bord i det lille værels... [...]
Essays
16 år siden
0Simply the best
Et gammelt ord siger, at der bag enhver succesfuld mand står en k... [...]
Essays
17 år siden
2Træftekst 2006
"Det kan ikke passe," råbte Jonas og rejste sig fra bordet i det ... [...]
Kortprosa
17 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Henrik Rudolph (f. 1966)
"Det kan ikke passe," råbte Jonas og rejste sig fra bordet i det nye samtalekøkken, som han lige havde installeret i sommerhuset ved fjorden. "Det kan bare ikke passe."

"Jo," svarede hun stille og skubbede designerbrillerne på plads i panden. "Jo, Jonas. Det må blive sådan. Sådan er det bare."

Kombinationen af den halvt åbne mund og de sammenpressede øje afslørede, at han var forundret mistroisk og lidt bange.

"Jamen," stammede han. "Vi har kun kendt hinanden så kort. Vi må de give det en chance."

"Vi har jo prøvet," sagde hun. "Det går jo ikke. Du må forstå at jeg også har behov. Behov som du ikke.."

Han afbrød hende. "Som jeg øjensynligt ikke kan opfylde," hvæsede han.

Hun ville svare, men orkede det næsten ikke. Idet hele taget orkede hun slet ikke disse diskussioner mere, og nogle gange forstod hun ikke, hvad hun havde set i ham. Hvorfor hun havde gifte sig med ham, og så oven i købet på hendes 25 års fødselsdag.

Stearinlyset i Piet Hein stagen på bordet blafrede, og skæret afslørede furerne i Jonas´s ansigt, og de rødsprængte øjne.

"Mener du det virkeligt," sagde han. "Mener du det virkeligt, Charlotte?"

Hun sukkede. "Ja," svarede hun. "Jeg er helt sikker."

Han tog langsomt kuglepennen, og lod den glide over papiret. Han havde altid haft en forfærdelig skrift. "Sådan. "sagde han. "Nu håber jeg, at du er tilfreds.

Hun smilede. "Se, skat," sagde hun, og strøg ham over kinden "Det var jo ikke så slemt." Hun foldede tilsagnet om at forhøje kassekreditten sammen og puttede det i kuverten til banken.

I morgen ville hun gå i Magasin og købe den røde Louis Vetton taske, som hun havde ønske sig alt for længe.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 23/11-2006 23:33 af Henrik Rudolph (Rudo) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 286 ord og lix-tallet er 24.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.