3Et
Livet efterlader mig alene. · Syndfloden skylder over mig. · Hvilket ... [...]
Digte
10 år siden
3Googlede efter kærligheden?
"Googlede" efter kærligheden? · Jeg ledte efter kærligheden i den l... [...]
Blandede tekster
11 år siden
4Hjertet slår dig ihjel!
Sidder og undrer mig over livet. · Hjertet sidder fast. I kroppen. · ... [...]
Digte
11 år siden
3Frihedskampen - Er den terroriseret?
Der var et tidspunkt, hvor undertrykte stakler greb til våben for... [...]
Essays
15 år siden
2Livet på skinner
Livet kører på skinner. Når alting i solen skinner, føler vi at v... [...]
Essays
15 år siden
1Hvad, der sker med verden!
Dag og nat, og Jorden snurre stadig rundt. Vi oplever CO2 og dens... [...]
Essays
15 år siden
0Hvad er du bange for til Eksamen?
Er det nerverne som sidder uden for tøjet, at din lærer ikke kan ... [...]
Essays
15 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Haran Kampandevan Andersen (f. 1979)

Små tårer i øjnene ned ad kinderne. Mon fortiden kan ændres i nutiden?
Der er så mange ting som kan ændre sig i forandringens lys.
Små kys som stadig forbliver minder.
Kærlige følelser som venter på at springe ud som ild flammer.

Kærlighedens lænker er så stærke og faste, at det er svært at bære eller smadre dem.
Fantasien på vinger bliver fanget og drænet for håb og tro.
Små tårer ned ad kinderne.
Blodrøde øjne og en dosis smerte til sjælen.

Tingene kan ændre sig, tage en anden form,
Ansigterne kan være ugenkendelige og skikkelserne kan være langt borte fra én.
Dog vil der altid være en plads til dem i hjertet.
Til de man har som kære.

De kan have lært et andet sprog,
Men de ord der ikke blev sagt kan ikke ændre nationalitet.
Kærlighed er et sprog med sine verber, gloser og grammatik
Og kan ikke altid oversættes, dog kan den forstås og tales af selv små mikrober.

Man kan føle sig fortabt og ude i stand til at tale om sine følelser.
Tro at det er svært at forstå for andre end en selv,
Og man vil derfor gemme ordene dybt i hjertet.
Og som tiden går, vil det usagte synke dybere i hjertet og
skaber rifter, der healer langsomt i modsætning til tidernes acceleration.

Usagte ord bliver bølger i stilhedens ocean og skyller en dag i land.
Gå en tur i det indre landskab, en tur på stranden.
Der vil man finde resterne af ordene og den synkende skude.

Man kan ikke ændre fortiden i nuværende tid.
Nutidens lys kan kun ”oplyse” om fortiden, og hjælpe med at finde vej tilbage til nutiden.
Men det som mørket gemmer og ikke vil findes, vil aldrig blive fundet.
Usagte ord, der ikke bliver sagt, vil forblive i stilheden, og vil langsomt forsvinde og fordufte i stilhed i intetheden.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 24/07-2007 16:28 af Haran Kampandevan Andersen (KAMPANDEVAN2005) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 312 ord og lix-tallet er 29.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.