3Sagen om det forsvundne horn
Hvis De ikke bryder dig om at læse historier af den slags, som je... [...]
Blandede tekster
11 år siden
2Kisteglæde
Kom dog ud af dit renselseskar · nu er du satan mig renset nok · Din ... [...]
Digte
11 år siden
4Jack Watergun i fuld vigør
Solen brændte i Outtown. Nogle svært bevæbnede mænd havde med ove... [...]
Blandede tekster
11 år siden
2Mine mange liv - 2. udgave
Ifølge tilhængerne af reinkarnation har vi levet i tidligere tids... [...]
Blandede tekster
11 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Bjarne Hosbo (f. 1954)
- Jeg skal ud og slå en prut, sagde HP-printeren til sin ven Canonprinteren.
   - Det er ulovligt, protesterede Canonprinteren. - Tag hellere og drikke noget saftevand. Det står en patronsaftevand henne på computerbordet.
   - Kan jeg så gå udenfor og slå en prut?
   - Det må du gerne.

Hp-printeren tog en forlængerledning og gik udenfor i haven. Her var der dejlig solskin og smukke blomster. Og der var også et springvand, som kunne springe helt til Månen. HP slog prutten. Der kom et stort lufttryk og en ækel stank. Hunden Vovvovvose blev så utilpas, at den brækkede sig i springvandet - og brækket røg helt op til Månen. Manden i månen fik brækket i munden, fordi han stod og gabte. Han blev også dårlig tilpas og brækkede sig ned i sin video, så den ikke længere kunne bruges. Han skulle ellers lige til at se "Olsenbanden på Månen".

Månemanden blev helt vildt ked af ked det. Han ringede til sin moster på Mars, og græd i telefonen. Mosteren som hed Rådogdåd, trøstede ham og sagde: "Det skal du ikke være ked af, lille månemand. Jeg har tilfældigvis en kombineret video/dvd afspiller med egen indgang ude på lageret - og en klud til at tørre bræk op med. Disse ting sendte moster Rådogdåd med rumpost. Og i løbet 13 minutter landende postrumskibet på månemandens græsplæne, som lavet af grøn alpeost.

Månemanden blev rigtig, rigtig glad. Han pakkede afspilleren ud og sluttede den til sit fjernsyn, som hed Philips. Den gav et super godt billede.
   - Skidegodt moster, udbrød han.
   - Selv skid! svarede mosteren.
Forfatterbemærkninger
Igen et eventyr skrevet sammen med Emil, min nevø på 7 år.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 30/09-2007 02:13 af Bjarne Hosbo (hosbo) og er kategoriseret under Eventyr og fabler.
Teksten er på 264 ord og lix-tallet er 31.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.