Forkert nummer


16 år siden 3 kommentarer Kortprosa

2Vieux-Lyon
Vognen glider op ad kabelbanen. Søren kigger ud på gamle, stejle ... [...]
Noveller
11 år siden
1Komplimenter
'Du er så smuk.' · 'Jeg kan slet ikke få nok af dig! du er så sød o... [...]
Noveller
11 år siden
1Solhverv - Kapitel 7
--- · 8. · --- · Ved aftensmaden bliver der ikke talt meget, og bornhol... [...]
Romaner
11 år siden
0Støvregn
1 · De står ved togstationen, hvor der kun er to spor og en billet-... [...]
Noveller
13 år siden
0Solhverv - Kapitel 6
"Der er et spøgelse herude," siger Viktor nøgternt ved morgenbord... [...]
Romaner
13 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Erik Olsen (f. 1989)
Det skete i løbet af en weekend. Jeg fik tre SMS-beskeder.
   Den første kom fredag aften. Der stod:
   'Hey Sofie, kommer du ikke til fest hos Glenn i aften? Vi er her alle sammen, vi savner dig!!'
   Jeg svarede, at jeg ikke hed Sofie, og at det nok var forkert nummer.
   Den næste SMS kom i løbet af lørdag formiddag. Der stod:
   'Sofie, kommer du ikke og laver matematik afleveringen sammen med os? Vi sidder hos Iben og vi kan slet ikke finde ud af den! hilsen Camilla'
   Jeg svarede, at jeg ikke hed Sofie, og at det nok var forkert nummer.
   Den tredje SMS kom søndag formiddag:
   'Skat, hvorfor kommer du ikke? Jeg troede vi skulle være sammen hos mig når mine forældre nu er ude hele dagen. elsker dig smukke skat, kys, Thomas'
   Jeg svarede, at jeg ikke hed Sofie, og at det nok var forkert nummer.
   Hele den weekend blev jeg hjemme og slappede af.
   Jeg slettede SMS'erne, efterhånden som jeg fik dem.


* * *

   Da jeg gik ind i klasselokalet på gymnasiet mandag morgen, kom mine venner og veninder nærmest løbende hen til mig. Jeg er meget populær i min klasse. De snakkede i munden på hinanden.
   "Sofie, du skulle have været med til festen i fredags! Det var helt vildt sjovt!"
   "Sofie, vi prøvede at skrive en SMS til dig i lørdags og sige, at vi lavede matematik-afleveringen ovre hos Iben, men vi fik forkert nummer! Kan du ikke lige give os dit nummer igen?"
   Jeg gav dem mit nummer. "Så håber jeg, I får det tastet rigtigt ind nu," sagde jeg med et smil.
   Jeg satte mig hen på min plads, lynede tasken op og begyndte at finde mine ting frem. Thomas gik hen til mig fra den anden side af bordet. Han bøjede sig ind over det og kyssede mig.
   "Hej skat." Han smilede og kyssede mig igen. "Jeg savnede dig i går. Jeg troede, vi skulle være sammen. Jeg skrev en SMS til dig for at minde dig om det, men jeg fik forkert nummer. Kan du ikke lige give mig dit rigtige nummer?"
   Jeg smilede op til ham. "Selvfølgelig, skat. Jeg elsker dig."

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 20/04-2008 11:16 af Erik Olsen og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 361 ord og lix-tallet er 21.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.