2Det første blik
Øjne der mødes · Ser på hinanden · De skal undersøges · Hos den anden · M... [...]
Digte · følelse, observation, tankespin
1 år, 6 måneder siden
2Skamfuld
Jeg skammer mig · For at ku li andre mennesker · For ikke at passe på... [...]
Digte · samvittighed, reflektion
1 år, 6 måneder siden
3Er det nu
Tænker tit på · Om det er nu · Nu det er sidste gang · Sidste gang jeg ... [...]
Digte
12 år siden
5De sværeste ord
At sige ting som · Jeg elsker dig · Bliver hurtigt til · Ubetydelige ti... [...]
Digte
12 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Linda Jørgensen (f. 1982)

Det er så rart at have en skide masse penge!
Det hva' de si'r
Dem der er de kloge!
Eller er de tossede eller måske skøre
Uanset synspunkt er penge jo penge!
Store dejlige sedler
Hva' man ik' ku få
Penge er magt og retten til at dømme andre!
Så'n er der mange der har det
Uanset hvad de si'r og hva' de gør!
Noget kan ændres andet kan ik'
Når alt kommer til alt er alle lige!
Nogen rige, nogen fattige, nogen syge, nogen raske.
Som rig og syg kan du kureres og det er synd og skam, netop fordi du er et højere stående menneske!
Er du fattig og syg er det en indfriet forventning, man ku selv ha' gjort alt muligt anderledes.
Uanset alder, køn og race og din oprindelse, er der masser mennesker til at fortælle dig, hvem du er og hvor du kommer fra.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 12/01-2009 09:30 af Linda Jørgensen (pille pigen) og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.