2Jagten på noget
"Engang ville jeg kappe trådene og for altid blive væk. · Jeg ville... [...]
Digte
14 år siden
0Hvor alt liv begynder
Jeg så på hende og hun på mig. · Hun nikkede, vi gik samme vej. · Vi ... [...]
Digte
14 år siden
0Jeg har heldigvis mig selv
Jeg er tit blevet gennemboret af en dolk. · Jeg tror altid på det b... [...]
Digte
14 år siden
1Magtesløshed
Jeg har mistet, hvorfor er det væk? · Det er ikke altid rart, når l... [...]
Digte
15 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
John Jakobsen (f. 1986)

"Engang ville jeg kappe trådene og for altid blive væk.
Jeg ville samle alle mine ejendele op i livets sæk.
Jeg følte mig fortabt og ville skrige men kunne ikke.
Det eneste der kom til udtryk, var en sagte nikken.
Jeg gik i samme ring igen og igen.
Men ringen førte ingen steder hen.
Jeg ville ud, men murene var for høje.
Jeg kunne kun sætte mig i hug, og gemme mig i min trøje.
Jeg åbnede mine øjne og kiggede ind.
jeg så igennem alt, og direkte til mit sind.
Her fandt jeg nøglen til ringens store døre.
jeg låste op og vidste straks, hvad jeg måtte gøre.
Finde mine holdninger, grænser og værdier.
Men sammentidig måtte jeg indordne mig livets hirakier.
Jeg drog rodløs rundt og jagtede "noget," der ikke kunne være fortalt.
Hvor finder jeg løsningen på livet - og den rette hjælp når det virkelig gjaldt?
Jeg kunne kun gribe dagen, og lade mig rive med.
Men jagten på noget, ligger ikke fast et sted.
Derfor, så jeg endnu engang ind i mit sind.
Først da blev det klart, at jeg også var blevet blind.
Jeg satte mig ned og skrev dette digt.
Jeg synes det er blevet smukt - synes du ik?"

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 03/09-2009 18:52 af John Jakobsen (J.Jakobsen) og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.