Endnu en gråvejrsdag


14 år siden 1 kommentar Digte

1Elsk mig helt ind i plysset
Jeg var hendes Lise, for nu. · Jeg lå ved hendes side, mærkede hend... [...]
Kortprosa
12 år siden
1Tomaten i ægteskabet
Hun sad og ventede. Det var, hvad hun gjorde. Uret viste 19.35, h... [...]
Kortprosa
13 år siden
1Maskespil
Stilethælene gav genlyd i villaen. · Vinflasker, dvd'er og teknisk... [...]
Digte
14 år siden
1Afsavn
"Far, jeg er bange" mumlede hun ind i hans omfavnende hænder. Han... [...]
Kortprosa
14 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Isabel Mosgaard (f. 1991)

Morgen er lige forsvundet...
En ældre mand står i sin lasede morgenkåbe
og studerer udsigten fra den nymalede veranda.
morgenlyset er blevet til gråbelagte skyer, som dækker himmelvelvingen.
manden kigger ned i sin kaffekop, ser de mange vanddråber ramme overfladen.
Millioner ringe dannes i den lille kop,
som kæmpede tusinder fisk om den sidste ilt om at få set dagens sidste lys.
Manden kigger op igen, regnen har overtaget villavejen,
bedene i haverne er begravet af de mange vandmasser.
Blomsterne ligger som slået ned på den våde jord.
Dog en, en lille forglemmigej forsøger udmattende
at holde sig oppe, mens regnens dråber lader sig glide langs dens stilks silhuet.
Solsikken ved siden af har allerede givet op.
manden bøjer sig ned, rakker frem efter den våde avis,
hvis sider er gledet indover hinanden, og de før så strålende farver er løbet af
og glider langs med regnen længere nede af vejen.
Manden holder i stokken og tager avisen.
går umattende tilbage til døren, vender sig bort.
Og tager sin afsked med lyset og verden.
Hvorpå døren lukkes...

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 27/09-2009 15:12 af Isabel Mosgaard og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.